عنوان پایاننامه
بررسی سلامت روانی دانشجویان ( دختر و پس ) مطالعه تطبیقی دانشجویان خوابگاهی وغیر خوابگاهی دانشگاه تربیت معلم اذربایجان
- رشته تحصیلی
- مطالعات زنان
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54399;کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی شماره ثبت: رس 4489
- تاریخ دفاع
- ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- یوسف زینی وند
- استاد راهنما
- طیبه فردوسی
- چکیده
- این پژوهش به منظور بررسی سلامت¬روانی دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی دانشگاه¬ تربیت¬ معلم ¬آذربایجان انجام گرفته است. روش پژوهش، ¬توصیفی از نوع پس رویدادی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه 3579 N=بودند، که نمونه آماری با استفاده از جدول کریجسی و مورگان تعداد 346 نفر تعیین و با شیوه نمونه¬گیری تصادفی¬ طبقه¬ای انتخاب شدند و به پرسشنامه¬ی سلامت¬عمومی(GHQ28) گلدبرگ(1972) پاسخ دادند. اطلاعات جمع¬آوری شده، با استفاده از نرم¬افزارspss تحلیل و از روش¬های آماریt ، T2 هتلینگ، ANOVA و آزمون تعقیبی مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد بین سلامت¬روانی دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی، بین سلامت¬روانی دانشجویان دانشکده¬های مختلف، سلامت¬روانی دانشجویان با سطوح مختلف درآمد خانواده آن¬ها، سلامت¬روانی دانشجویان با تاهل یا مجرد بودن آن¬ها و سلامت¬روانی داشجویان با سال ورود آن¬ها، تفاوت معنی¬داری وجود ندارد. همچنین بین سلامت¬روانی دانشجویان و معدل¬ آن¬ها رابطه معنی¬داری وجود ندارد، اما بین سلامت¬روانی دانشجویان(دختر، پسر) و سلامت¬روانی دانشجویان در دو سطح از سنین(20-15 و 25-21) درسطح 01/0? pتفاوت معنی¬دار وجود داشت. کلمات کلیدی: سلامت¬روانی، دانشجویان(دختر، پسر) و خوابگاهی و غیرخوابگاهی.
- Abstract
- This study intedended to survey the mental health of the dormitory and non- dormitory students of Teacher Training University of Azarbaijan. The study was a descriptive and Expost Facto one. The statistic population of the study were all students of the university ( N=3579). according to Krijsi and Morgan( n=346). subjects were selected randomly. The Gold ber (1972) general mental health questionair(GHQ28) was used. The gathered data was analyzed by SPSS16,with t students, T2 Hetling, and ANOVA. The results indicated that there was not significant difference among the mental health of dormitory and non-dormitory students, students of different faculties, married and unmarried students, and the mental health according to their university entrance scores. Also, there was not significant relationship between the mental health of the students and their educational performance. But, the relationship between the mental health of male and female students with age of 15-20 and 21-25 was significant ( P =? 0/01). Keywords: mental health,) male - female( students, dormitory, non-dormitory.