عنوان پایان‌نامه

چارچوبی برای مقایسه ویژگی های اجتماعی نسبت به مدلسازی فرآیند همکاری در ابزارهای فعلی بی پی ام



    دانشجو در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "چارچوبی برای مقایسه ویژگی های اجتماعی نسبت به مدلسازی فرآیند همکاری در ابزارهای فعلی بی پی ام" را دفاع نموده است.


    دانشجو
    زهرا واحدی
    استاد راهنما
    علی معینی
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 677;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54135
    تاریخ دفاع
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱

    مدیریت فرآیند کسب‌و‌کار مشارکتی و اجتماعی ، نشان دهنده¬ی مشارکت چند نفر در کسب‌و‌کار است و سرعت تغییر در آن و جهانی شدن روز افزون دنیای کسب¬و¬کار منجر به ایجاد سناریوی مدیریت فرآیند کسب‌و‌کار شده است. مدیریت فرآیند کسب‌و‌کار مشارکتی که در آن فرآیند دانش میان ذی نفعان توزیع شده، به منظور تسهیل فرآیند کشف، مدل‌سازی و بهبود فرآیندها از امکانات مدیریت فرآیند کسب‌و‌کار استفاده می شود. این پژوهش سعی در درک جامعی از مدل‌سازی فرآیند کسب‌و‌کار مشترک/گروهی دارد. به این منظور به ارایه¬ی چارچوبی برای مقایسه ویژگی‌های اجتماعی (به عنوان مثال فناوری مشترک) در ابزار مدیریت فرآیند کسب‌و‌کار پرداخته می شود. در ابتدا بررسی جامعی از روند مدل‌سازی ارایه می‌شود و سپس مفهوم مدل‌سازی فرآیند کسب‌و‌کار مشترک تعریف می‌شود، آنگاه جنبه¬های همکاری و امکانات پشتیبانی فنی را مورد بررسی قرار می¬دهد و پیرو آن چارچوب قابل اجرایی برای مقایسه ویژگی‌های اجتماعی در ابزار مدیریت فرآیند کسب‌و‌کار را مطرح می¬کند در نهایت جنبه¬های بحث شده در یک ابزار متن باز بررسی و تست می¬گردد و مشخصا دلایل پشتیبانی از هر جنبه در این ابزار به طور دقیق ذکر می¬گردد.
    Abstract
    Social and collaborative Business process management represents several people involved in the business process and Globalization and the increasing speed of change in the business world has led to the creation of business process management scenario. In the collaborative process management and business process knowledge is distributed among stakeholders And it use for facilitate the process of discovery, modeling and improving. This paper attempts a comprehensive understanding of shared / collaborative business process modeling. To provide a framework for comparing social characteristics (eg common IT) in business process management tools, at first review the modeling process and next concept of collaborative business process modeling is defined. The aspects of cooperation and technical support facilities are studied. Following it suggests the framework for business process management tools to compare the social features. Finally The aspects which discussed will be review and test in an open source tool. Specifically reasons of support in each of these tools are described in detail. Keywords: Collaborative BPM, Social BPM, Collaborative Modeling, Collaborative & Cooperative Work