عنوان پایان‌نامه

طراحی دانشکده هنر و معماری مشهد



    دانشجو در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی دانشکده هنر و معماری مشهد" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مهندسی معماری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 60015
    تاریخ دفاع
    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    دانشجو
    زاوش کلالی
    استاد راهنما
    قاسم مطلبی

    چکیده امروزه روند رو به توسعه دانش و هنر معماری به موازات سایر دانش‌های بشری و پیوند هر چه بیشتر این تخصص با سایر رشته‌های هنری و علمی‌ مانند روانشناسی‌، جامعه شناسی‌، فلسفه، عمران، هنرهای تصویری و ...موجب آن شده است که مباحث، اطلاعات و گرایش‌های اموزش معماری بسیار گسترش و تنوع پیدا کند به گونه‌ای که مقوله آموزش معماری به عنوان موضوع مهم در کنار سایر مباحث باید با دقت مورد بحث و بررسی قرار گیرد، لذا نیاز به فضای مناسب برای آموزش و تمرین معماری به عنوان یک عنصر فرهنگی‌ تاثیر گذار به طراحی فضای آموزشی آکادمیک معماری تحت پوشش نظام آموزش عالی‌ پرداخته شده است. اصولاً دانشگاه‌ها یکی‌ از عناصر پابرجا هر جامعه می‌‌باشد و علی‌ رغم کلیه اتفاقات سیاسی؛ اجتماعی و مذهبی دانشکده به عنوان یک عنصر ماندگار قابل ذکر می‌‌باشد هر چند که ممکن است در طی دوره‌های متناوب، فعالیت و نحوه آموزش تغییر نماید ولی‌ اصل و بنیان دانشکده در خصوص ارتقا سطح فکری و علمی‌ بشر و مردمان آن جامعه می‌‌باشد. به منظور ارائه‌ی بهترین طراحی و راه حل‌های معماری به این موضوع، مطالبی مربوط، درپنج فصل گردآوری شده است. در فصل اول مطالعات پایه و مباحث مربوط به شناخت هنر و معماری و ارتباط بین آنها، بحث آموزش و جهانی شدن معماری و ... پرداخته شده است. فصل دوم که مطالعات تکمیلی را در بر می‌گیرد به بررسی ماندگاری و مفاهیمی از جمله تنوع، پویایی و انعطاف در فضای آموزشی و بحث‌های محیطی، اختصاص داده شده است.در فصل سوم مطالعات زمینه، شناخت بسترو برنامه دهی و برنامه ریزی فیزیکی مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل چهارم نمونه‌های موردی و در نهایت فصل پنجم طراحی و روند طراحی توضیح داده شده است.
    Abstract
    Abstract Today the process of knowledge development and architecture، along with other human sciences and more and more joint of this spacialty with other artistic and scientific disciplines such as psychology، sociology، philosophy، civil engineering، visual arts has caused the discussions، information and education atitudes of architecture to have much extention.So that architectural training as an important issue along with other issues should be discussed carefully، Hence the need for adequate space for teaching and practice of architecture as a effective cultural element to design architecture academic learning space under covering of higher education system. Basically، universities are one of the steady elements in every society and despite of all the political ، social and religious events of the college as a viable element is noteworthy.Although it is possible during alternative periods activity، and method of the education to change but the principle and foundation of the college is about promotion of scientific and intellectual level of human and its people in the society. In order to provide the best design and architectural solutions to this issue، related issues، has compiled in fifth seasons. In the first chapter the basic studies and related discussions has paid to recognition of the art and architecture and the relationship between them، discussion of education and globalization of the architecture. The second chapter review complementary studies that examine sustainability and concepts including diversity، dynamism and flexibility in the educational environment and environmental issues. In the third season field studies، identification of the field and programming and physical planning has been studied.In the forth chapter case and finally fifth chapter describe designing and process of designing. Keywords: art and architecture college ، Architectural Education، Quality of educational spaces ، globalization of architecture، var