عنوان پایان‌نامه

اولویت بندی آمیخته ترویج لیگ برتر ودسته یک بسکتبال ایران از دیدگاه متخصصان



    دانشجو در تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "اولویت بندی آمیخته ترویج لیگ برتر ودسته یک بسکتبال ایران از دیدگاه متخصصان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 905;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55024
    تاریخ دفاع
    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    استاد راهنما
    محمد خبیری

    هدف از انجام تحقیق اولویت بندی آمیخته ترویج لیگ برتر و دسته یک بسکتبال ایران از دیدگاه متخصصان می باشد. تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. روایی پرسشنامه توسط اساتید و متخصصان مربوط مورد بررسی و تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ و با 89/0 مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش جمعا 96 نفر است و با توجه به محدود بودن جامعه آماری ، نمونه آماری برابر با جامعه آماری و به صورت کل شمار می باشد. نتایج نشان داد که در میان ابزارهای روابط عمومی بیشترین اهمیت (0)، مربوط به فراهم سازی زمینه برای حمایت بانوان از باشگاه و سازمان لیگ با وزن(6923/2) می باشد. و کمترین اهمیت (1)، مربوط به راه اندازی مجله اختصاصی برای لیگ و معرفی بهتر با وزن (3846/1)، است. در میان ابزارهای حمایت مالی بیشترین اهمیت (0)، مربوط به شناسایی و در نظرگرفتن نیازها و خواسته های حامیان مالی به منظور حفظ تداوم حمایت آنان با وزن (6923/2)، می باشد. و کمترین اهمیت (1)، مربوط به عقد قرارداد انحصاری تیم ها با شبکه های رادیویی، اینترنت و ماهواره برای پخش مسابقات سراسری (لیگ) با وزن (1538/1)، است. در میان ابزارهای تبلیغات بیشترین اهمیت (0)، مربوط به وجود سیستم های صوتی مجهز و کافی جهت اطلاع رسانی در حین بازی با وزن (0000/3)، می باشد. و کمترین اهمیت (1)، مربوط به وجود تلویزیون های بزرگ به منظور تکرار صحنه های مهیج و ارائه اطلاعات ضروری در سالن ها با وزن (2308/1)، می باشد. در میان ابزارهای وضعیت مطلوب روابط عمومی بیشترین اهمیت (0)، مربوط به توسعه روابط عمومی- ایجاد نهاد مستقلی برای ارتباط با ذی نفعان(باشگاه و سازمان لیگ) با وزن (5714/4)، و کمترین اهمیت (1)، مربوط به انجام فعالیت های عام المنفعه و خیریه و فعالیت های نوع دوستانه توسط باشگاه و سازمان لیگ با وزن (5714/3)، می باشد. در میان ابزارهای وضعیت مطلوب حمایت مالی بیشترین اهمیت (0)، مربوط به بهره گیری از حمایت حامیان مالی برای سازمان لیگ و باشگاه با وزن (0000/5)، و کمترین اهمیت (1)، مربوط به ارائه تغذیه رایگان از سوی اسپانسرها به هواداران باشگاه ها در حین برگزاری مسابقات با وزن (7143/3)، است. در میان ابزارهای وضعیت مطلوب تبلیغات بیشترین اهمیت (0)، مربوط به وجود سیستم های صوتی مجهز و کافی جهت اطلاع رسانی در حین بازی با وزن (8571/4)، و کمترین اهمیت (1)، مربوط به تهیه فیلم ها و پوسترهای تبلیغاتی درباره باشگاه ها یا شهرهای میزبان با بهره گیری از ستاره های ورزشی مشهور مورد توجه جوانان و تماشاگران (7143/3)، می باشد. در لیگ برتر بیشترین اهمیت (0)، مربوط به تبلیغات با وزن (1.7576)، می باشد. و کمترین اهمیت (1)، مربوط به روابط عمومی با وزن (1.9394)، می باشد. در لیگ یک بیشترین اهمیت (0)، مربوط به تبلیغات با وزن (2)، می باشد. و کمترین اهمیت (1)، مربوط به حمایت مالی با وزن (1.9481)، می باشد
    Abstract
    The aim of the research is to classify priority medley to promotion of the premier league and the first class basketball games in Iran. In the view of experts the presented research is describing and a sort of surveying research, in addition in order to gathering information, the questionnaire have been used. Justifiability of the questionnaire has checked and confirmed by experts and professors, In addition, the validity of the questionnaire was confirmed by Cronbach alpha 89% test. The presented research consists of 96bperson and regarding to its limitation, the sample of this selected statistic society is equal to whole statistic society. And it counts as a whole. The results demonstrated that through general relations tools, the highest importance (0.000), is related to paving the way for getting support to the clubs and league organization by woman with the quantity of (2.6923), and the lowest importance (1.000), is related to establish a special magazine for the league organization and to be identify better with the quantity of (1.3846). through the financial supporting tools the highest importance(0.000), is related to identifying, regard to requirements and whatever financial supporters need, in order to keep their support. With the quantity of (2.6023), and the lowest importance (1.000), is related to exclusive agreement between teams and radio, internet, satellite networks for releasing matches (1.1538). Through advertising tools, the highest importance (0.000), is related to the audio systems to send information and data during the games, and the lowest importance (1.000), is related to full screen Tvs in order to repeat the exciting scenes and giving emergency information in gyms with the quantity of (1.2308). Through normal status of general relations tools, The through importance (0.000), is related to developing general relations and make an independent institution for having relation with the clubs and league organization with the quantity of (4.5714), and the lowest importance (1.000), is related to doing some activities such as charity and soon, by the clubs with the quantity of (3.5714). Through normal status of financial support tools, the highest importance (0.000), is related to using supports by financial supports for league organization and clubs with the quantity of (5.0000), and the lowest importance (1.000), is related to offering free foods by sponsors to fans during matches with the quantity of (3.7143). Through normal status of advertisement tools, the highest importance (0.000), is related to existence of audio systems to informing during matches with the quantity of (4.8571), and the lowest importance (1.000), is related to providing advertising worries and poster about clubs or host cities by using popular sport stars, with the quantity of (3.7143). In premiere league the highest importance (0.000), is related to advertisement (1.7576), and the lowest importance (1.000), is related to general relations with the quantity of (1.9394). In first grade league the highest importance (0.000), is related to advertisement with the quantity of (2.0000), and the lowest importance (1.000), is related to financial supports with the quantity of (1.9481).