عنوان پایاننامه
ارزیابی اثر بخشی دوره های مجازی ضمن خدمت معلمان شهرستان طبس
- رشته تحصیلی
- آموزش بزرگسالان
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53850
- تاریخ دفاع
- ۲۵ تیر ۱۳۹۱
- دانشجو
- محمدعلی عباس زاده
- استاد راهنما
- رضوان حکیم زاده
- چکیده
- چکیده : پژوهش حاضر به بررسی اثر بخشی دوره های آموزش مجازی ضمن خدمت معلمان شهرستان طبس می پردازد.این دوره ها بر اساس چهار عامل : طراحی آموزشی،فناوری ،پشتیبانی وارزشیابی مورد ارزیابی قرار گرفت. جامعه آماری مورد مطالعه تمامی معلمان شرکت کننده دوره ها به تعداد 1067نفر می باشد . که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای – نسبی تعداد 180 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.ابزار گرد آوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته حاوی 40 سوال بسته پاسخ با مقیاس پنج درجه ای لیکرت و یک سوال باز پاسخ می باشد . روایی پرسشنامه توسط اساتید راهنما و مشاورمورد تائید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب الفاب کرونباخ 91/. بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی،درصد و میانگین)و آمار استنباطی (آزمونt مستقل ،تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی توکی ) استفاده شد.نتایج بدست آمده نشان داد که متغیرپشتیبانی در این دوره در سطح مطلوب و متغیرهای فناوری ، ارزشیابی و طراحی آموزشی در سطح نامطلوبی قرار دارد. بطور کلی نتایج بدست آمده ازاین پژوهش حاکی از این است که دوره های مجازی ضمن خدمت معلمان در سطح مطلوبی نمی باشد. کلید واژه ها :آموزش مجازی ،ارزیابی اثر بخشی ،آموزش ضمن خدمت
- Abstract
- Abstract: This research aims to analyze the effectivity of the virtual in-service training courses of the teachers of Tabas. These courses were analyzed according to educational, technological, supportive and evaluative factors. The statistical population of all these courses includes 1067 people, 180 of whom were selected though the sampling method of proportional stratified. The instrument to collect data in this research is researcher-made questionnaire which has 40 closed tests with the Likered scale of 5 degrees and an open-ended question. The validity of the questionnaire has been approved by the supervisor and reader of the dissertation its reliability has been achieved through Chrombach coefficient alpha of 0.91. In order to analyze the data, descriptive statistics (frequency, percentage and average) and influential statistics (independent T test, one-sided variance analysis and Toki test) have been used. The results show that supportive variable in these courses are in optimal condition while the evaluative, educational design and technological factors are not in optimal condition. The overall results of the research show that the in-service training courses of teachers have low quality. Keywords: virtual education, effectivity evaluation, in-service training