عنوان پایان‌نامه

بازاریابی الکترونیکی در سیستم بانکداری ایران



    دانشجو در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بازاریابی الکترونیکی در سیستم بانکداری ایران" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده اقتصاد شماره ثبت: 1209;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 43424
    تاریخ دفاع
    ۱۲ مهر ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    علی طیب نیا

    بازاریابی فرآیندی مدیریتی برای اداره نمودن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری می¬باشد. امروزه تجارت الکترونیکی اصول اساسی انجام تجارت را به چالش کشیده است. مصادیق و تأثیر این تغییرات در حوزه بازاریابی نسبت به سایر حوزه¬های وظیفه ای سازمان بارزتر است. امروزه دیگر مفهوم بازاریابی سنتی جوابگوی نیازهای در حال افزایش مشتریان و محیط رقابتی نیست. در این راستا بازاریابی الکترونیکی تسهیلات جدیدی را برای رسیدن به اهداف سازمان فراهم آورده است. با توسعه ابزار الکترونیک و بازاریابی الکترونیکی، مؤسسات مالی و بانکها نیز تحت تأثیر قرار گرفته¬اند. بانکهای جهان برای پیشبرد اهداف خود از روشها و استراتژیهای بازاریابی الکترونیکی در راستای بانکداری الکترونیک خود استفاده می¬کنند تا بتوانند با تنوع در خدمات و ارائه آن به نیازهای روز مشتری پاسخگو باشند. در این تحقیق ابتدا به بحث بازاریابی الکترونیکی به عنوان مهمترین جزء دنیای الکترونیکی پرداخته می شود و ابزارها و استراتژی¬های بازاریابی الکترونیکی شناسایی شده درده بانک برگزیده بررسی می¬گردد. در ادامه مقوله بانکداری الکترونیکی و ابعاد آن به طور کامل بررسی و درنهایت مقوله اصلی تحقیق یعنی بازاریابی الکترونیکی بانکی تحلیل می¬شود. همچنین با توجه به شرایط و زیرساختهای موجود در کشور و با استفاده از مدل تحلیل سلسله مراتبی ابزارها و خدمات الکترونیک بانکی قابل ارائه در کشورمان اولویت بندی گردید. سپس بخش¬بندی بازار، طراحی بازاریابی هوشمند و استفاده از استراتژی خلاق و مبتنی بر دانش به بانکها پیشنهاد گردید.
    Abstract
    Marketing is a managing process for manipulating relationship established between customer and organization. Today, e-commerce has challenged basic principles of business. Evidence and effect of these changes in the field of marketing are more evident than those of other functional fields of the organization.Today,concept of traditional marketing no longer fulfills increasing needs of customers and competitive environment. In this regard, e-marketing has provided new facilities for achieving goals of the organization. Due to development of electronic tools and e-marketing, financial institutes and banks have been influenced. Banks all over the world use methods and strategies of e-marketing for the purpose of e-banking in order to progress their goals so that they can fulfill daily needs of the customer through varied services. In this research, e-marketing is firstly considered as the most important part of identified electronic world and e-marketing tools and strategies are studied in ten banks. Later, category of e-banking and its dimensions are completely studied and finally main category of research i.e. e-marketing is analyzed. Considering conditions and substructures in our country and using analytical hierarchy process, electronic bank tools and services were prioritized in our country. Then, market classification, intelligent marketing design and use of innovative and knowledge-based strategy were recommended to the banks. Keywords: e-marketing, e-banking , strategy