عنوان پایان‌نامه

رابطه صلاحیت های حرفه ای با رضایت شغلی معلمان شهرستان کوهرنگ



    دانشجو در تاریخ ۰۶ تیر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه صلاحیت های حرفه ای با رضایت شغلی معلمان شهرستان کوهرنگ" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش بزرگسالان
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55889
    تاریخ دفاع
    ۰۶ تیر ۱۳۹۱
    استاد راهنما
    کمال درانی

    چکیده: پژوهش حاضر باهدف بررسی ارتباط صلاحیت‌های حرفه‌ای و رضایت شغلی معلمان شهرستان کوهرنگ، به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای در میان 168 تن از معلمان انجام گرفته است تا علاوه‌بر بررسی ارتباط به تعیین میزان و توصیف مولفه‌های این دو متغیر در این جامعه بپردازد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه‌ صلاحیت‌حرفه‌ای معلمان با نه مولفه و 90 گویه و پرسشنامه رضایت‌شغلی با پنج مولفه و 38 گویه به ترتیب با ضریب آلفای کرونباخ 98/0 و 89/0 می باشد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که صلاحیت فن‌آوری معلمان نامناسب، صلاحیت های فکری، توسعه‌ی حرفه‌ای، مدیریتی، تدریس، رفتاری‌-‌‌ شناختی، آموزشی و شخصیتی در حد متوسط و صلاحیت اخلاق حرفه‌ای بیشترین میانگین را داراست، همچنین متغیرهای مقطع تدریس، سطح تحصیلات و سابقه خدمت بر میزان این صلاحیت‌ها موثر نبوده اما سطح صلاحیت حرفه‌ای زنان بیشتر می‌باشد. علاوه‌بر این معلمان از عوامل پرداختی، ارتقا‌ و سرپرست ناراضی و از ماهیت کار و همکار رضایتی نسبتا مطلوب دارند و متغیرهای جنسیت، مقطع تدریس، سطح تحصیلات، سابقه خدمت و محل سکونت بر رضایت شغلی آنان تاثیرگذار نبوده‌است. همچنین صلاحیت حرفه‌ای با رضایت شغلی معلمان همبستگی مثبت و معنی داری (r=0/351,p<0/01) دارد. واژه های کلیدی: صلاحیت حرفه‌ای، رضایت شغلی، آموزش و پرورش، معلم، شهرستان کوهرنگ
    Abstract
    The relationships between professional competencies and job satisfaction of Koohrang' teachers Abstract; This study is a descriptive and co relational study that was conducted among 168 person of teachers community of Koohrang city which selected by stratified random method to found relationship between teachers' professional competencies with the job satisfaction and in addition to determine and describe the parameters level of this variables. The instruments used was questionnaire for teachers' professional competencies with nine components and 90 items and job satisfaction questionnaire with five components and 38 items with cronbach rates 0.89 and 0.98 Findings indicate that professional competence with the teachers' job satisfaction have positive and significant correlation (r=0.351, p<0.01). Also technological competence of teachers was in poorly level, and intellectual, professional development, management, teaching, behavioral – cognitive, educational and personality competencies were the middle; but professional ethics competence was favorable and have the highest mean; moreover; teaching level, education level and teaching experience variables was not affective on level of teachers' competencies but the Level of women professional competencies was upper. Furthermore teachers were dissatisfied from improved, supervisor and payment factors, and are relatively favorable from nature of work and colleagues. Also gender, teaching level, education level, teaching experience and location (Being a native or Non-native) variables was not effective on amount of job satisfaction. Key words: Professional competence, Job satisfaction. Education, Teacher, Koohrang city