عنوان پایاننامه
عوامل موثر بر احساس اعتماد مصرف کنندگان نسبت به نام و نشان تجاری آنلاین
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001480;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53926
- تاریخ دفاع
- ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
- دانشجو
- سید حسن محقق کمال
- استاد راهنما
- علی نقی امیری, سیدمحمد علوی نسب
- چکیده
- چکیده امروزه فروش اینترنتی تقریبا 5/2 درصد از کل حجم فروش کالاها را در بر می گیرد. فروشهای اینترنتی به شکلی خاص در مورد برخی از رده های کالا نظیر کامپیوتر و انواع نرم افزارهای کامپیوتری 25 درصد و انواع کتاب 5/12 درصد بسیار رایج شده است. با توجه به رشد استفاده و محبوبیت مفهوم فروش اینترنتی و عدم اطمینان ذاتی در محیط مصرف کننده الکترونیک، موضوع اعتماد به نام و نشان تجاری یکی از اولویتهای تحقیقات بازاریابی است. بر این اساس در این تحقیق ما به شناسائی عوامل موثر بر احساس اعتماد مصرف کنندگان نسبت به نام و نشان تجاری آنلاین (مورد بررسی فروشگاه اینترنتی آدینه بوک) میپردازیم تا از طریق شناسائی عوامل موثر بر احساس اعتماد مصرف کنندگان و رتبه بندی آنها به بهبود و گسترش معاملات اینترنتی کمک کرده باشیم. در این تحقیق شش فرضیه تدوین گردیده است. متغیرهای مستقل شامل امنیت،حفظ اطلاعات خصوصی،نام شرکت،تبلیغات دهان به دهان،تجربه خوب اینترنتی ، کیفیت اطلاعات ومتغیر وابسته، اعتماد مصرف کنندگان به نام ونشان تجاری می باشد. پژوهش حاضر، کاربردی، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری در این پژوهش، شامل مشتریان خدمات اینترنتی کتابفروشی آدینه بوک میباشد که برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردید. با استفاده از فرمول، حجم نمونه 285 نفر تعیین شد..جهت تجزیه وتحلیل داده ها وتعیین ارتباط متغیرها از آزمون پیرسون استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهدکه به ترتیب حفظ حریم خصوصی،امنیت،تبلیغات دهان به دهان،کیفیت اطلاعات ارائه شده،نام شرکت وتجربه اینترنتی خوب بیشترین رابطه را با اعتمادبه نام ونشان تجاری آنلاین دارند.بنابراین مخاطبان آنلاین، انتظار دارد که وب سایت ها برای محافظت از اطلاعات شخصی، فراهم یا پرداخت امن به ویژه ارتباط های امن برای انتقال اطلاعات مربوط به کارت اعتباری، حفظ حریم خصوصی ارتباطات آنلاین و مواردی از این دست ساختار مناسبی را فراهم نمایند. از آنجا که این پتانسیل برای سوء استفاده از اطلاعات مصرف کنندگان تا حدود زیادی وجود دارد بنابراین برای افزایش اعتماد به نام تجاری، اول از همه، شرکت باید امنیت وب سایت خود و حفظ حریم خصوصی هر فرد در زمان خریدرا تضمین کند.
- Abstract
- Today the internet sales takes place approximately . percent of total sales volume in goods. Internet sales a certain way about certain categories of goods such as computers and computer software, % and % of the book is very popular. Given the growing use and popularity of the Internet and the inherent uncertainty in the environment, consumer electronics brand trust issue is one of the priorities of marketing research. Based on our study identified factors affecting consumer trust to brand online (case study Adinehbook).In this research six hypothesis determined independent variables consist security،privacy،brand name،word of mouth communication،good online experience، information quality and dependant variable is trust.Present research is applied and purpose of this study is descriptive survey. The population in this research , is Internet service bookstore in Adinehbook. Simple random sampling was used for sampling Using the formula , the sample size was .for data analysis was used Pearson test. The results show that the privacy, security, word of mouth, the quality of information, the name of company and good online experience, has most associated with the brand trust online. Online consumer , expect websites provide a good structure to protect personal information , especially related to providing safe, secure or pay for the transmission of credit card information privacy of online communications. Therefore, to increase confidence in the brand , companies should secure your website and ensure the privacy of every individual at the time of purchase. Key words: Trust, Brand Awareness,Internet marketing,Word of mouth communication and Security.