بررسی ابعاد استراتژیک طراحی و استقرار شبکه ملی سازمان های فرهنگی کشور
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55296
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
- دانشجو
- داود خزایی
- استاد راهنما
- مسعود کیماسی
- چکیده
- پژوهش حاضر به بررسی ابعاد استراتژیک طراحی و استقرار شبکه ملی سازمانهای فرهنگی کشوربه عنوان پیش نیاز طراحی مدل این شبکه پرداخته است. در این پژوهش پس از بررسی ادبیات تحقیق در حیطه همکاریهای بین سازمانی، ابعاد و الزاماتی استخراج شدند و در ادامه با انجام مصاحبه عمیق با خبرگان عرصه فرهنگ این ابعاد و الزامات تکمیلتر شده و سپس در یک دسته بندی منطقی جهت آمادگی برای طراحی ارائه شدند. این دسته بندی که پس از بررسیهای بسیار و همفکری با صاحبنظران بدست آمد شامل سه منظر (محیطی، ساختاری و رفتاری) و ده بعد (فرهنگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، حقوقی، مالی، منابع انسانی، مخاطب(مشتری)، تکنولوژی و معماری شبکه) و شش زیر بعد (دانش، زیرساخت فناوری، ساختار شبکه، هدفگذاری، هماهنگی و کنترل) است. با بدست آوردن این ابعاد به سوالات اصلی پژوهش پاسخ داده شده و در مرحله بعد به عنوان نتایج جانبی، با استفاده از ابزار پرسشنامه، نگرش و آمادگی نمونه تصادفی 410 نفری از فعالان فرهنگی نسبت به شبکه سازی بین سازمانهای فرهنگی و آمادگی آنها نسبت به آن مورد سنجش قرار گرفت و به جامعه تعمیم داده شد که حاکی از نگرش مثبت و آمادگی مطلوب آنها بود.همچنین روابط معناداری بین نگرش و آمادگی فعالان فرهنگی نسبت به استقرار شبکه یافت شد و نتایج جانبی مفید دیگری نیز بدست آمد.