عنوان پایاننامه
ارائه چهارچوبی جهت ارزیابی اثربخشی کانال بازاریابی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001516;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56430
- تاریخ دفاع
- ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
- دانشجو
- خاطره رمضانی
- چکیده
- چکیده: فروش و بازاریابی محصولات در دنیای رقابتی امروز با توجهه بهه رفهع نیهاز مشهتریان و برقهراری رضهایتمندی آنهها اهمیت خاصی برای شرکتها ، سازمانها و کارخانجات پیهدا کهرده ، بنهابراین چهه در شهرکتهایی بها سهازمان فهروش وابسته و چه در سازمانهایی با فروش مستقل ، بررسی و مطالعه بهر روی عوامهل اثرگه ار کانهال توزیهع و فهروش در جهت افزایش اثربخشی و کاهش هزینه ها اهمیت زیادی دارد از اینرو در این تحقیهق بها عنهوان " ارائهه چهارجوبی جهت ارزیابی اثربخشی کانال بازاریابی " به بررسی تاثیر چهار متغیر مستقل اعم از نیروی انسانی شهالل در کانهال ، ارکان بازاریابی در کانال ، موقعیت جغرافیایی و ارتباط شرکت مادر و شرکت پخش بر اثربخشهی کانهال بازاریهابی پرداخته ایم . در تحقیق حاضر از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده شده . جامعه آماری 172 نفهر از مهدیران و کارشناسان شرکت پخش مهرام بوده اند . حجم نمونه از طریق فرمول کوکران 261 نفر در نظر گرفته شهده اسهت . روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده است . نتهای تحلیهل اطلاعهات نشهان داد کهه بهین نیهروی ا نسهانی شهالل در کانال ، ارکان بازاریابی در کانال ، موقعیت جغرافیایی و ارتباط شرکت مادر و شرکت پخش ، به عنهوان متغیر ههای مستقل یا پیش بین و متغیر وابسته یا مهلا یعنهی اثربخشهی کانهال بازاریهابی ارتبهاط معنهادار، متبهت و قهوی وجهود دارد.همچنین از بین متغیر های مستقل بیشترین ارتباط بین ارتباط با شهرکت مهادر بها اثربخشهی کانهال بازاریهابی بهه دست آمده است. واژه های کلیدی : تولید کنندگان ، توزیع کنندگان ، مشتریان ، کارگزاران یا دلالان ،
- Abstract
- Sale and marketing regarding customer satisfaction has become a really valuable importance for many firms, organizations and factories. so in each organization with dependent sale and marketing department , survey on effective factors on sale and marketing channels has an important role in increase effectiveness and decrease costs as well . However , this essay is about survey influence of four factor as ; human resource in organization , marketing mix , location of marketing channels , relationship between main company and its channels ; on effective marketing channels , statistic volume was 271 person and sample was 160 . Outcomes illustrate that there is relationship between company effectively (dependent variable) with independent variables which are human resource in organization, marketing mix , location of marketing channels , relationship between main company and its channels .Moreover , this essay illustrates that relationship between main company has the most influence on effectiveness of marketing channels . Key words : producers , distributors , consumers , dealers , retailers