عنوان پایان‌نامه

بررسی چالش های آموزش الکترونیک در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی چالش های آموزش الکترونیک در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت منابع انسانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70210
    تاریخ دفاع
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱

    امروزه با فراگیر شدن فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی و استفاده روز افزون از فضای اینترنتی جهت ارائه خدمات الکترونیکی در ابعاد مختلف زندگی روزمره افراد، همسویی با توسعه جهانی و همگامی با این فناوری براساس استانداردهای جهانی لازم و اجتناب¬ناپذیر است. از کاربردهای فناوری اطلاعات در جهت ارتقاء سطح آموزش و علمی افراد و نیروی کار درگیر در بازار رقابت می¬توان به آموزش الکترونیکی اشاره کرد. آموزش الکترونیکی در واقع ارائه محتوای آموزشی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت رفع محدودیت¬های زمانی و مکانی می¬باشد. این تحقیق با مرور تحقیقات پیشین در زمینه مزایا و چالش¬های آموزش الکترونیکی در سطح بین¬المللی و ایران و با تأکید بر بررسی چالش¬های موجود در مراکز اصلی ارائه¬دهنده آموزش الکترونیکی در تهران و حتی ایران با استفاده از تحلیل تم و آزمون تی به دنبال شناسایی و طبقه¬بندی چالش¬هایی چون قطع اینترنت، عدم آگاهی کافی در این زمینه، مقاومت اساتید و نبود محتوای آموزشی و استانداردهای لازم و همچنین ارائه راه حل¬هایی در جهت ارتقاء سطح کیفی دوره¬های آموزش الکترونیکی در تهران و ایران می-باشد.
    Abstract
    Abstract: Today, the spread of information and communication technology and the increasing use of the Internet to provide electronic services in many aspects of everyday life, to align with global development and keeping pace with the technology based on international standards is necessary and inevitable. Application of information technology to promote scientific education and training of the workforce is engaged in a competitive market can be noted. E-Learning is to provide educational content using ICT in order to overcome the limitations of time and place. Classification of challenges, such as off the Internet, lack of knowledge in this field, the resistance of teachers and lack of educational content and standards as well as providing solutions to enhance the quality of e-learning periods in Tehran, Iran.