عنوان پایان‌نامه

امکان سنجی آموزش مبانی مدیریت به کودکان در امتداد رویکرد آینده پژوهانه به توسعه سرمایه اجتماعی



    دانشجو در تاریخ ۰۸ مهر ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "امکان سنجی آموزش مبانی مدیریت به کودکان در امتداد رویکرد آینده پژوهانه به توسعه سرمایه اجتماعی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67000
    تاریخ دفاع
    ۰۸ مهر ۱۳۹۱
    استاد راهنما
    علی اصغر پورعزت

    هر جامعه ، نسل آینده اش را چنان تربیت می کند که خود دوست دارد آنچنان باشد و آن را به گونه ای آماده می کند که سعادت ، بهروزی و شادکامی را به نحوی که مورد نظر اوست ، تامین کند. از سوی دیگر، دستیابی به اهداف بلندمدت و چشم انداز هر کشور مستلزم نگاه عمیق و صحیح به آینده است. یکی از مسائل اساسی که در کشور ما در این گونه برنامه ریزی ها همواره مغفول مانده است، توجه به کودکان به مثابه یکی از ارزشمند ترین عناصر تشکیل دهنده سرمایه های اجتماعی آینده است. کودکان در سنین پایین مستعد یادگیری بسیاری از تجارب و مهارت های زندگی هستند که در بزرگسالی می توانند این دانسته های خود را بسط و گسترش دهند. یکی از موضوعاتی که سال هاست در بین صاحب نظران رشته مدیریت برآن تاکید شده است ، عدم وجود الگوی جامع و آینده نگر آموزش مدیریت(و تربیت مدیران) در کشور ما ، بر اساس نیاز های بومی و بر پایه نظام تعلیم و تربیت اسلامی است. این پژوهش تلاش دارد تا با مطالعه زمینه های لازم در آموزش مبانی مدیریت به کودکان بر پایه اصول روانشناسی رشد و با مصاحبه با خبرگان حوزه های مدیریت و تعلیم وتربیت ، امکان آموزش این مبانی را در کودکان چهار تا 12 سال مورد بررسی و نتایج این آموزش ها را در توسعه سرمایه اجتماعی مد نظر قرار دهد.
    Abstract
    Any society educate next generation so that loved And it does so for the welfare, prosperity and happiness in a way that required him to provide. The fundamental issues that in our country has always been neglected in these programs According to the children as one of the most important components of social capital for future. On the other hand, long-term goals and vision and correct any country requires a deep look into the future One of the issues for many years, experts in the field of management has been emphasized Lack of a comprehensive model for prospective management training (training manager) in our country, based on local needs and based on the system of Islamic education Young children tend to learn a lot of life experience and skills that adults can expand their knowledge and expand. This study is an attempt To study in the fields of education, management principles to children Based on the principles of developmental psychology And interviews with experts in the field of management and education, Review Ability to teach the fundamentals of children 4 to 12 years and consider The results of this training to the development of social capital. Keywords: management, children, education concepts,education children, cognitive psychology, social capital, future studies