عنوان پایان‌نامه

رابطه بین خود کارآمدی و دانش زبانی دانش اموزان ایرانی



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه بین خود کارآمدی و دانش زبانی دانش اموزان ایرانی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1600/2;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55548
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱

    تحقیق حاضر رابطه بین خودکارآمدی و نمره‌ی زبان انگلیسی دانش‌آموزان ایرانی را مورد بررسی قرار داد. 138 دانش‌آموز دختر ایرانی در دو مدرسه‌ی متفاوت در این تحقیق شرکت کردند. هشتاد و هشت دانش‌آموز، پایه سوم راهنمایی و پنجاه دانش‌آموز، پایه سوم دبیرستان بودند. سنجش خودکارآمدی دانش‌آموزان توسط پرسشنامه‌ی خودکارآمدی مورگان و جینک که به فارسی ترجمه شده بود، صورت گرفت. برای سنجش توانایی زبانی دانش‌آموزان نیز نمره‌ی پایان ترم آنها در درس زبان انگلیسی که به صورت سراسری برگزار شده بود، از مسئولان مدرسه گرفته شد. نتایج این پژوهش نشان داد که رابطه مثبت و معناداری بین خودکارآمدی دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان و نمره‌ی انگلیسی آنها وجود دارد. همچنین، تفاوت معناداری بین دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان در ارتباط با رابطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی بین خودکارآمدی و نمره‌ی انگلیسی آنها مشاهده نشد.
    Abstract
    Abstract This study investigated the relationship between self-efficacy perceptions and English Achievement test. The participants were 138 Iranian female students in two separate schools. Eighty-eight participants were third grade middle school students, and fifty participants were third grade high school students. The students’ perception of self-efficacy was measured through a thirty-four item questionnaire called Morgan and Jinks student efficacy scale (MJSES), which was translated into Persian. Their language ability in English was also measured through grades in English achievement tests obtained from school authorities that were publicly administered throughout the country at the same time. The results of the study indicated the existence of positive and significant relationship between middle school students’ self-efficacy and their English grades, and positive and significant relationship between high school students’ self-efficacy and their English grades. In addition, the analysis indicated that there is not a significant difference between middle and high school students with regard to the relationship between their self-efficacy and English grades.