عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر رنگ بر هویت بصری لوگو در موسسات خدماتی



    دانشجو در تاریخ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر رنگ بر هویت بصری لوگو در موسسات خدماتی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75207;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75207
    تاریخ دفاع
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
    استاد راهنما
    محمدرحیم اسفیدانی

    رنگ به عنوان یکی از مهمترین مولفه های تصویری ارتباطات، بنیان هویت بصری نام تجاری است. در واقع رنگ منعکس‌کننده تمام آن چیزی است که یک لوگو، بسته‌بندی، محصول، محیط و ارتباطات بازاریابی در تلاش برای دستیابی به آن هستند. رنگ می‌تواند تاثیرات زیادی بر تصمیم خرید و نگرش مخاطبین در خصوص یک محصول داشته باشد چرا که قسمتی از ارزیابی کیفی مردم از محصول براساس رنگ صورت می‌گیرد از این‌رو استفاده سنجیده از آن می‌تواند منجر به برانگیختن تمایلات مشتریان گردد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر رنگ بر هویت بصری لوگو و نام تجاری درموسسات مالی است. با استفاده از دو مدل ارائه شده در مقالات مطالعه شده، رنگها به چهار دسته تقسیم بندی شده و اثر آنها بر ابعاد پنجگانه هویت بصری سنجیده شد. این تحقیق در بین مشتریان موسسات مالی در شهر قزوین صورت گرفته و به روش نمونه گیری تصادفی انجام شده است، همچنین داده ها از طریق پرسشنامه های استاندارد جمع آوری و برای تجزیه و تحلیل آنها از روش مقایسه میانگین استفاده گردید. براساس تحلیل داده های حاصل شده در این پژوهش، رنگ لوگو در شکل گیری هویت بصری موسسه مورد نظر تاثیرگذار است و نگرش مشتریان نسبت به آن موسسه را شکل می دهد.
    Abstract
    Color as one of the most important visual components of communication is the foundation of visual identity, in other words it is the reflection of all the things that a logo, packaging, product, environment and marketing relations are trying to achieve. Color can remarkably influence buying decisions and attitudes of customers about a particular product. A part of quality evaluation by people is made on the basis of color. Thus a careful use of it can lead to the stimulation of customers' tendencies. But more often the tendency toward colors is bound to technical issues, elegance and harmony, and little attention to concepts and mental effects. This study considers the evaluation of the effects of color on the visual identity of logo and trademark in service industries. Comprehensive studies on this field hasn't been carried out in Iran, therefore this study is to give complete information and a practical model in this field