ارائه چار چوب مفهومی مدیریت ارتباط با کارکنان ( ERM) ( مطالعه موردی: شرکت امداد خودرو سایپا)
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی- مدیریت سیستمهای اطلاعاتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002589;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78719;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002589;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78719
- تاریخ دفاع
- ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- زلیخا احمدی
- استاد راهنما
- جبار باباشاهی
- چکیده
- شناخت مشتریان، ایجاد تمایز بین گروههای مختلف و رتبهبندی آنها یکی از مسائل مهم در سازمانهای امروزی میباشد. از آنجا که کارکنان به عنوان اولین مشتریان هر سازمان محسوب میشوند و مسلماً بین ارتباطات مدیران و کارکنان و موفقیت سازمانی رابطه مستقیمی وجود دارد، بهبود ارتباطات مدیران و کارکنان میتواند منتج به توسعه روابط کارکنان و نیز بهبود سازمانی شود. هدف از این پژوهش ارائه چارچوب مفهومی مدیریت ارتباط با کارکنان (ERM) اداره خدمات امدادی شرکت امداد خودرو سایپا میباشد، مفهوم مدیریت ارتباط با کارکنان نوعی نگاه بازاریابی به مقوله روابط کار دارد و بر این باور است که با کارکنانی که برای سازمان ارزش آفرینی بیشتر دارند، سیستم بایستی رابطه متفاوتی را طراحی کند چرا که این کارکنان ارزش و استحقاق این نگاه متفاوت را دارند. این پژوهش دارای دو بخش میباشد؛ ابتدا استخراج عناصر ارزش طول عمر کارکنان (ELV) و محاسبه آن و سپس ارائه سازوکارهای ارتباطی مناسب با کارکنانی که در بخش نخست مشارکت داشتهاند. پژوهش حاضر به روش مطالعه موردی از جنس چند موردی است. دادههای کیفی پژوهش با تکنیک تجزیه و تحلیل تم و دادههای کمی نیز با روش تحلیل خوشهبندی سلسله مراتبی و آزمون ANOVA تجزیه و تحلیل شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شرکت امداد خودرو سایپا و طرح نمونهبرداری غیراحتمالی از نوع نمونهگیری هدفمند میباشد. ابزار گردآوری دادهها اسناد و مصاحبه میباشد. یافتههای پژوهش شامل سه خوشه از کارکنان میباشد که اعضای خوشه سوم دارای ارزش طول عمر بالاتری نسبت به خوشه اول و دوم برای سازمان هستند و از طریق مصاحبه با نمایندگان هر خوشه نیازهای ارتباطی و اطلاعاتی ایشان تعیین و کانال ارتباطی مناسب برای هر خوشه نیز پیشنهاد گردیده است.
- Abstract
- Recognition by customers, make a distinction between different groups and ranking them is one of the major issues in today's organizations. Since employees are the first customers of any organization and certainly there is a direct relationship between managers and staff communication and organizational success. Improve communication managers and employees could result in the development of employee relations as well as organizational improvements. The aim of this study is to provide a conceptual framework of employee relationship management (ERM) for Relief Services Administration of emdad khodro saypa company, the concept of employee relationship management has a marketing look to issue of labor relations. Believes that the system must be designed differently relationship for organizations with employees who have the ability to create more value, Because these employees are valuable and deserve a different look. This study has two parts. First, extract the lifetime value of employees (ELV) and the calculation of and then Provid Appropriate communication mechanisms for who Have contributed In the first part. This study is a case study. The research is The qualitative data analysis with analysis techniques Themes, quantitative data has also been analyzed with ANOVA test analysis and hierarchical clustering analysis. Statistical Society is emdad khodro saipa company. Nonprobability sampling scheme is a purposeful sampling. Results is include three Cluster of employees, who are members of the third cluster has a lifetime value higher than the first and second clusters for the organization, Information and communication needs of employees were identified through interviews with representatives of each cluster, Appropriate communication channels have been proposed for each cluster. KEYWORDS: employee relationship management, employee lifetime value, Clustering, needs assessment, Communication channel, Case study