عنوان پایان‌نامه

مقایسه تفکر استراتژیک مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان آبیک



    دانشجو در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مقایسه تفکر استراتژیک مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان آبیک" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    برنامه ریزی آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع2574;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79627;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع2574;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79627
    تاریخ دفاع
    ۲۲ آبان ۱۳۹۵

    چکیده پژوهش حاضر باهدف مقایسه تفکر استراتژیک در مدارس دولتی وغیر دولتی شهر آبیک انجام شده است.روش پژوهش با توجه به هدف کاربردی وازنظر نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی –پیمایشی است.جامعه آماری پژوهش 227 نفر از مدیران ومعاونان مدارس که به روش سرشماری انجام شده است.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته تفکر استراتژیک استفاده شد.برای روایی ابزار ازروایی محتوایی، از نظر اساتید استفاده شد وبرای پایایی ابزار از روش آلفای کرونباخ استفاده شدکه میزان آلفای کرونباخ برای متغیّر تفکر استراتژیک برابربا 85/.محاسبه شد.برای سنجش تفکر استراتژیک از الگوی جین لیدکا استفاده شد. مؤلفه های تفکر استراتژیک جین لیدکا شامل تفکرسیستمی، تمرکز برهدف(عزم استراتژیک)، فرصت طلبی هوشمندانه، تفکردرزمان،فرضیه محوری می باشد. با توجه به نتایج بدست آمده میانگین تفکر سیستمی ، تمرکز بر هدف( عزم استراتژیک ) و مؤلفه تفکر در زمان درمدارس غیردولتی بیشتر از میانگین مدارس دولتی است. اما در مؤلفه های فرضیه محوری و فرصت طلبی تفاوت معناداری در مدارس دولتی و غیر دولتی وجود نداردولی به طور کلی میانگین تفکر استراتژیک در مدارس غیردولتی نسبت به مدارس دولتی بیشتر است. کلید واژه: تفکر استراتژیک، تفکرسیستمی، فرصت طلبی هوشمندانه، تفکردر زمان، فرضیه محوری، تمرکز برهدف
    Abstract
    Abstract: This study aimed to compare the strategic thinking in public and private schools in Abyek City . The Method of the research is descriptive and its typs is survey and its aimed is applied.The Statistical Society included of 227 school managers and Assistants by Census methods were selected. For data collection was used a questionnaire strategic thinking. for validity was used Content validity and Cronbach's alpha was used for reliability that Cronbach's alpha for strategic thinking a variable rate equal to /.85 Calculated. For Lydtka jeans model was used to measure strategic thinking. Lydtka strategic thinking components is including Systems Perspective, Intent-Focused (strategic intent), Intelligent Opportunism, thinking at the time, Hypothesis-Driven. According to the results, the mean Systems Perspective, intent-focused and the thinking in time in private schools is higher than the average public school. But in hypothesis-Driven components and intelligent opportunism there is no significant difference in public schools and private. Overall, the average and strategic thinking in private schools than in public schools more. Keywords :strategic thinking, Hypothesis-Driven, Intent-Focused , Intelligent Opportunism, Systems Perspective, Thinking in Time