عنوان پایاننامه
شناسایی و بررسی عوامل موثر بر جذابیت برند مناطق آزاد تجاری - صنعتی (مورد مطالعه منطقه آزاد ارس)
- رشته تحصیلی
- مدیریت (MBA) - مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 686;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77498;کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 686;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77498
- تاریخ دفاع
- ۰۳ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- یاسین اسدی
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- مفهوم برندسازی مکان در سالهای اخیر به عنوان ابزاری قدرتمند رشد نموده و رشد چشمگیری هم برای مفسران در زمینه تئوری های برندسازی مکان و هم شاغلان در مدیریت برند در سراسر جهان داشته است. با این وجود همچنان سردرگمی آشکاری در استفاده از این مفهوم دیده می شود. هدف تحقیق حاضر شناسایی و بررسی عوامل موثر بر جذابیت برند مناطق آزاد تجاری-صنعتی بوده که تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش شناسی تحقیق در زمره تحقیقات توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل گردشگران منطقه آزاد ارس به تعداد نامحدود بوده و برای تعیین حجم نمونه برای گردشگران از فرمول کوکران در جوامع نامحدود استفاده شد که 384 نمونه که در مجموع با پخش بیش از 416 پرسشنامه 400 پرسشنامه سالم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتیجه تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که آگاهی از برند، کیفیت برند، احساس به برند، تصویر برند، اعتماد به برند و شخصیت برند عوامل موثر بر جذابیت برند مناطق آزاد تجاری-صنعتی و بالاخص منطقه آزاد ارس می باشند.
- Abstract
- The concept of Place Branding has emerged in recent years as a powerful instrument and it is increasingly getting popular among both commentators on place marketing theory and practitioners in place management all over the world. There is, however, an evident confusion in the use of the term. The aim of this research is identifying and investigation factors influencing the City Brand attractiveness of industrial free trade zones which classified applicable based on aim and on the basis of Research Methodology is classified in descriptive which applied in survey mode. Populations of this study included of Tourist of Aras Free Zone, Tourists are unlimited, 384 Persons were selected, totally more than 416 questionnaires have been distributed and 400 safe questionnaires were analyzed; data analysis showed that, Brand Awareness, Brand Quality, feel toward the Brand, Brand Image, Brand Trust and Brand Personality were factors Influencing attractiveness of free trade-industrial zones especially Aras free Zone. Key words: brand-industrial free trade zones, brand, branding, location, location attractiveness of the brand