بررسی دانش آفرینی سازمانی شبکه پرس تی وی براساس مدل نوناکا
- رشته تحصیلی
- مدیریت رسانه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78062;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78062
- تاریخ دفاع
- ۰۷ دی ۱۳۹۵
- دانشجو
- غلامحسین مرادی نژاد
- استاد راهنما
- طاهر روشندل اربطانی
- چکیده
- باتوجه به اینکه دانش آفرینی در سازمان جزء اولویتهای مدیران ارشد قراردارد انتخاب مدل مناسب بعنوان یک استراتژی سازمانی بسیار ضرورت می یابد سازمانهای رسانه ای نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به تعامل بسیارزیادبامحیط پیرامون خود واجد شرایط خاصی می باشد لذا از این رو منابع انسانی در سازمانهای مذکور در این تحولات نقش آفرین و موثر خواهند بود.بمنظور استفاده بهینه از این پتانسیل ضرورت ایجاد ساختارهای لازم جهت دانش آفرینی بعنوان محور رشدتعالی و ایجاد احساس ارزش در منابع انسانی از یک سو واستفاده موثر از ایشان برای تحقق اهداف سازمانهای رسانه ای از سوی دیگر خواهد بود در این تحقیق بر آنیم تا با استفاده از مدل نوناکا فرآیند دانش آفرینی را در یک سازمان رسانه ای (شبکه پرس تی وی)مورد بررسی قرار دهیم .این تحقیق میتواند مدیران سازمانهای رسانه ای را نسبت به چهار فرآیندموجود دانش آفرینی در مدل نوناکا آگاه نموده تا با بهرهگیری ازآن در سازمان خودنقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و تصمیمات و تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ نماید.
- Abstract
- Considering that knowledge creation is a top priority in the organization's senior managers, selecting the right model as an organizational strategy is necessary. Media organizations are not exempt from this rule with respect to interact with their surroundings have certain conditions. Therefore, human resources in the organizations will be effective in the development. In order to make optimal use of the potential, there are necessity for establishing the necessary structures for knowledge creation as the focus of growth, excellence and a sense of value in human resources on the one hand and effective use of them to achieve the objectives of media organizations on the other hand. In this study, we intend to use the knowledge creation process in a media organization (press TV Network) based on Nonaka Model. This research can aware the media managers of the four processes of knowledge creation in Nonaka model to utilizes its strengths and weaknesses in organization to identify and adopt the necessary decisions in this regard. Keywords: Nonaka Model, knowledge creation, media organizations