عنوان پایاننامه
رابطه بین استراتژیهای یادگیری لغت و اسلوبهای یادگیری میان زبان آموزان افغانستانی با سطح پیشرفته
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/2043;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78986;کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/2043;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78986
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- زینب نظم علی
- استاد راهنما
- علی اکبر خمیجانی فراهانی
- چکیده
- پژوهش حاضر با هدف شناخت رایج ترین راهبردهای یادگیری واژگان و شایع ترین سبک های یادگیری در میان زبان آموزان انگلیسی در افغانستان انجام شده است و یافتن اینکه آیا رابطه ای میان سبک های یادگیری و استفاده از راهبرد خاصی برای یادگیری واژه وجود دارد. از 120 دانشجوی مرد و زن که در حال تحصیل در سال دوم و سوم رشته ادبیات انگلیسی در دانشگاه کابل و دانشگاه کاتب بودند، خواسته شد تا دو پرسشنامه را کامل کنند. یکی از پرسشنامه ها برای شناسایی کاربرد راهبردهای یادگیری واژگان توسط دانشجویان و دیگری برای یافتن سبک یادگیری دانشجویان بود. برای مطمین شدن از همگن بودن دانشجویان در سال دوم و سوم، تست تعین سطح واژه توزیع شد. آنالیز داده ها نشان داد راهبردهای شناختی، رایج ترین راهبردهای یادگیری واژه در میان دانشجویان هستند، شایع ترین سبک یادگیری در میان زبان آموزان انگلیسی در افغانستان سبک بصری می باشد که با راهبردهای حافظه و اجتماعی رابطه معناداری دارد; همچنین داده نشان داد که سبک سمعی نیز با راهبردهای حافظه و اجتماعی رابطه معناداری دارد. سبک جنبشی رابطه ی معناداری با هیچ کدام از راهبردهای یادگیری واژه ندارد.
- Abstract
- The need to evaluate the performance of managers is obvious and there is a consensus on it, but what about the way teachers are evaluated, there is disagreement. Given that the best kind of evaluation, cooperative evaluation, participation of all stakeholders in work is very important and necessary measure implementing a performance appraisal system for teachers there. So the researchers sought to evaluate the performance of national team coaches basketball is using 360-degree feedback. The study population consisted of all athletes,( the )coaches, trainers and managers basketball national teams in all age groups and in both men and women that their number was 138 people altogether. The sampling method was census and distributed questionnaires were returned properly. A questionnaire to collect data with previous research study and survey with 40 questions professors were built around four axes instructor's performance, management skills, technical skills, social features and personality traits can be measured. ANOVA test was used to compare the results of different groups. Analysis of the data showed a significant difference between the results of athletes, fellow coaches, managers and trainers on management skills, technical skills, social features and personality traits of national team coaches basketball there, but when each of the 40 criteria were examined separately, a significant difference was seen in 17 cases. Keywords: Performance evaluation, coach, coaching, basketball, 360 degree feedback