عنوان پایاننامه
واکاوی سازوکارهای تعامل آکادمیک پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با کنشگران ذیربط در استان البرز
- رشته تحصیلی
- مهندسی کشاورزی - آموزش کشاورزی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی شماره ثبت: 7171;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78117;کتابخانه مرکزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی شماره ثبت: 7171;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78117
- تاریخ دفاع
- ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- نصراله شهیکی پورعلی آبادی
- استاد راهنما
- سیدمحمود حسینی
- چکیده
- در این مطالعه به بررسی و تحلیل سازوکارهای بهبود تعامل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با کنشگران ذی ربط در استان البرز، پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اساتید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران می باشد) 230 (N=. حجم نمونه مورد نیاز با استفاده از جدول مورگان 140 نفر تعیین گردید که در نهایت تعداد 99 نفر از اساتید پردیس کشاورزی و منابع و منابع طبیعی به روش نمونهگیری تصادفی مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری پرسشنامهای محقق ساخته بود در این پژوهش برای تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه از اعتبار محتوایی و اعتبار سازه بهره برده شد و پایایی آن از طریق محاسبه آلفای کرونباخ استفاده گردیدند. تجریه و تحلیل داده ها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی با نرم افزارهای SPSSwin 21 انجام شد. نتایج نشان داد که سابقه فعالیت های اجرایی خارج از دانشگاه حین خدمت و تعداد سال های اجرایی داخل دانشگاه به عنوان مدیر گروه رابطه مثبت و معنی داری با تعامل آموزشی دارند و افزایش در تعداد بازدید علمی باعث کاهش تعامل آموزشی می شود. همچنین متغیرهای فعالیت اجرایی خارج از دانشگاه حین خدمت و تعداد دعوت از طرف سازمان های دولتی برای ایراد سخنرانی رابطه مثبت و معنی داری با تعامل پژوهشی دارند و باعث افزایش آن می گردد. همچنین متغیرهای عدم انطباق ساختار تشکیلاتی، سازمانی و بروکراسی اداری با الزامات تعامل برون دانشگاهی و مشخص نبودن جایگاه پژوهش و فناوری در نظام تدریس مدار در دانشگاه باعث کاهش میزان تعامل خدماتی می گردد.
- Abstract
- In this study we focus on evaluating and analyzing Improvement mechanisms of university community engagement (UCE) the College of Agriculture and Natural Resources university of Tehran with relevant actors in Alborz province. The research population of this study is consisted of all Faculty member of College of Agriculture and Natural Resources university of Tehran (N= 230). Required sample size was determined as 140 individuals using Morgan table, and eventually number of 99 Faculty members of College of Agriculture and Natural Resources university of Tehran were studied using a random sampling method with proportional assignment. Data collection tool was a researcher-made questionnaire. In this study content validity and structure validity were used to validate the questionnaire and its stability was determined using calculating Cronbach's alpha. Data analysis, both for descriptive and inferential statistics were performed using SPSSwin 21 Software. The results showed executive experience outside the university while serving and Number of years as executive director had a positive and significant relationship with variable of teaching and learning engagement and increase the number of visitors decreased teaching and learning engaged. Also executive experience outside the university while serving and the number of invitations from government organizations for lecture had a positive and significant relationship with variable of research engaged and it will increase and non-compliance organizational structure, organizational and administrative bureaucracy with outreach terms and uncertainty of the research and technology in Based teaching system in college a negative relationship with university community engagement and it will decrease. Keywords: university community engagement / teaching and learning engaged / community service engaged/ research engaged