عنوان پایاننامه
توسعه مدل کسب و کار برای مرکز اسپای آلفا
- رشته تحصیلی
- مدیریت MBA - استراتژی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78084;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78084
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- محمدرضا صرام
- استاد راهنما
- منوچهر انصاری
- چکیده
- داشتن یک مدل مشخص برای هر کسب و کار امری ضروری است و نقشی حیاتی در ارتقا بهرهوری و رقابت پذیری آن کسب وکار در بازار ایفا می کند و نیز می تواند مزیت رقابتی را برجسته نماید، از سوی دیگر صنعت اسپا که صنعتی نوپا در ایران محسوب می شود جای خالی یک مدل کسب و کار علمی را کاملاً احساس می نماید، لذا در این پژوهش سعی کردیم تا با بررسی بهترین مدل های کسب و کار در جهان، بهترین مدل را برای این صنعت در ایران انتخاب نماییم. هدف این پژوهش ارائه مدل کسب و کار برای مرکز اسپای آلفا می باشد. این تحقیق که از طریق مطالعه موردی انجام گرفته است به لحاظ هدف کاربردی می باشد. روش جمع آوری داده ها بصورت میدانی و کتابخانهای تلقی میگردد. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق مصاحبه است و برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوا استفاده کرده ایم.
- Abstract
- Having a specific model for any business seems essential and plays a vital role in improving the productivity and competitiveness of business in the market; it can also highlight competitive advantage. On the other hand, spa industry, which is a new industry in Iran, seems requiring a scientific business model. Therefore, in this study we tried to choose an optimal model in Iran by using best global business models. The purpose of this study was to present a business model for Alpha spa center. The research, carried out through a case study in terms of functional purpose. In terms of data collection, library and interview method is considered. Data was collected by interview and content analysis method was used to analyze the data.