عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی کارکنان مورد مطالعه: کانون زبان ایران



    دانشجو در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی کارکنان مورد مطالعه: کانون زبان ایران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76105;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76105
    تاریخ دفاع
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    یکی از راه‌های یاری رساندن به سازمان جهت دستیابی به اهداف آن، ارتقای تعهد سازمانی می‌باشد. بازاریابی داخلی از جمله اقداماتی است که سازمان به منظور افزایش سطح تعهد سازمانی کارکنان می‌تواند انجام دهد. بازاریابی داخلی عبارت است از جذب، انگیزش، توسعه و تداوم کیفیت کارکنان با در نظر گرفتن شغل به عنوان یک محصول و برطرف کردن نیازهای کارکنان. تعهد سازمانی بیانگر تمایل، نیاز و الزام در جهت ادامه کار در یک سازمان و اعتقاد به اهداف آن است. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی مدرسان کانون زبان ایران صورت پذیرفته است. متغیرهای تحقیق، بازاریابی داخلی و تعهد سازمانی کارکنان هستند. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی است زیرا در عمل تئوری‌ها و نظریه‌های بنیادی را جهت کاربردی کردن آن‌ها به کار می‌برد و روش تحقیق کمی و از نوع توصیفی-پیمایشی است. پس از استفاده از منابع کتابخانه‌ای، در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شد که روایی و پایایی آن‌ مورد تایید است. جامعه آماری این پژوهش متشکل از مدرسان گروه نوجوان کانون زبان ایران در شهر تهران است و تعدادی از شعب به شیوه نمونه گیری خوشه‌ای انتخاب شدند و جمعا از 202 پرسشنامه برای بررسی فرضیات استفاده شده است. با استفاده از نرم افزارهای spss و لیزرل و روش مدل‌سازی معادلات ساختاری فرضیات پژوهش بررسی شده و مشخص شد بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی تاثیر می‌گذارد.
    Abstract
    The aim of this study is to research the effects of internal marketing on organizational commitment. This study is practical and quantitative and descriptive. The population of this study consists of ILI teachers in young adults’ department in Tehran. Some branches were selected by clustered sampling and 202 questionnaires were used. Structural equation modeling was used to examine the relationship among internal marketing and organizational commitment, and data was analyzed by SPSS and lisrel software. Keywords: internal marketing, organizational commitment, affective commitment, continuance commitment, normative commitment