عنوان پایاننامه
تعیین شاخص های کلیدی پایداری و انتخاب بهترین تامین کننده پایدار از میان شرکت های تامین کننده دستگاه های کارتخوان (pos) در بانک گردشگری به روش (COPRAS)
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی - تولید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78956;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78956
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- آرمان زارع
- استاد راهنما
- عزت اله اصغری زاده
- چکیده
- نزدیک به سه دهه از مطرح شدن مفهوم پایداری از جانب سازمان ملل می گذرد اما این موضوع بطور جدی هدف پژوهش های دانشگاهی و یا مورد توجه کافی سازمان ها قرار نگرفته است در صورتی که اگر این مفهوم در سیاست ها و بینش سازمان لحاظ گردد می تواند منافع بلندمدت زیادی را برای سازمان و جامعه به همراه داشته باشد. هدف اصلی این تحقیق در فاز اول تعیین شاخصهای پایداری در بانک گردشگری و سپس در فاز دوم انتخاب تامین کننده پایدار با توجه به شاخصهای انتخاب شده از میان سازمان های ارائه دهنده دستگاه کارتخوان برای این بانک است. امروزه حملونقل و ارائه پول در مراودات تجاری به حداقل رسیده و کمتر کسی از ارائه پول نقد برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات خود استفاده می نماید. دستگا ه های کارتخوان همان پایانه های فروشی هستند که در مراکز فروش کالا و خدمات نصب میشود تا در معاملات بهجای پرداخت وجه نقد و حملونقل فیزیکی پول، مبلغ مورد معامله بهصورت الکترونیکی از کارت مربوط به حساب دارنده کارت(مشتری) کسر و به حساب پذیرنده(فروشنده) واریز گردد. شما نیز اگر صاحب کسب وکار یا فروشگاهی هستید حتماً به این دستگاه نیاز خواهید داشت. حدود یازده شرکت در ایران مجوز ارائه این دستگاه ها را دارا می باشند. برای سازمان مورد مطالعه در این پژوهش (بانک گردشگری) سه شرکت فناپ، پرداخت نوین و آسان پرداخت به ارائه این دستگاه ها می پردازند. از آنجا که این دستگاه ها در جذب و نگه داری مشتری و همچنین جذب منابع برای بانک ها نقش بسیاری دارند، ارائه خدمات هرچه بهتر توسط این شرکت ها بسیار حائز اهمیت می باشد. لذا انتخاب درست شرکت های تامین کننده این دستگاه ها برای بانک ها امری بسیار مهم بنظر می رسد. این تحقیق از نوع توصیفی است. برای فاز اول پژوهش یعنی تعیین شاخص ها از تکنیک دلفی برای غربالگری و بدست آمدن شاخص های کلیدی با استفاده از نظرات مدیران ارشد بانک گردشگری(خبرگان) استفاده شده است و برای فاز دوم یعنی انتخاب تامین کننده پایدار از روش COPRAS به کمک شاخصهای تعیین شده در فاز اول استفاده می شود. روش جمع آوری اطلاعات در این پژوهش از طریق پرسشنامه می-باشد. این پژوهش فاقد جامعه آماری است لیکن خبرگان و متخصصانی که در تکمیل پرسشنامه های مورد نیاز و یا مصاحبه شرکت داده می شوند، واحدهای تحلیل آماری تلقی می شوندکه از مدیران ارشد بانک گردشگری می باشند زیرا آگاه ترین افراد در سازمان نسبت به موضوع مورد نظر می باشند.
- Abstract
- However it is now approximately three decades that "sustainability" notion has been expressed by United Nations, this subject is not discussed seriously in academic researches and has not been noticed adequately by organizations while if it be considered in organization's policies and vison, it would result in many long-term interests for organizations and society; therefor the main objectives of this research is to determine the sustainability attributes in Tourism Bank in phase I and then selecting the best sustainable supplier of POS devises for the Bank using these attributes. Nowdays carrying money and paying it in commercial affairs has came to It's minimum and few people would pay their costs of products and services in cash. POSs are the devices in shoping centers of product and services which make transactions be done electronically from the customer to the owner of the pos account instead of paying in cash. If you are an owner of a bussines you would definitely need such devices. For the organization in which the suvey is conducted (Tourism Bank) ther are three company that provides this service: (1)FANAP,(2)PARDAKHT NOVIN,(3)ASAN PARDAKHT. Due to the importance of these devices in attracting and mainaining the customers and also in funfing for the respected Banks, the quality of providing the related services of POS by these companies is very important. So selecting the right company to provide the POS services seemsto be so important to Banks. This is a descriptive-survey type of research. To fulfill the objective of the phase I we use Delphi method by asking the senior managers of the Tourism Bank as experts and for the second phase we exert COPRAS method using predetermined attributes. Data gathering method in this research is through questionnaire. There is no statistical population in this research but the experts are considered as statistical analysis units which are the senior managers of Tourism Bank because they are the most aware individuals of the topic in the organization.