عنوان پایان‌نامه

تبیین تاثیر گرایش کارآفرینانه بر ارزش مشتری با میانجی گری بازارگرایی و یادگیری گرایی



    دانشجو در تاریخ ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تبیین تاثیر گرایش کارآفرینانه بر ارزش مشتری با میانجی گری بازارگرایی و یادگیری گرایی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    کارآفرینی- سازمانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002592;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78706;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002592;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78706
    تاریخ دفاع
    ۰۷ مهر ۱۳۹۵
    دانشجو
    لیلا رحمتی

    در این پژوهش به بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر ارزش مشتری در شرکت ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت در حوزه خودروسازی کشور، پرداخته‌شده است. بازار گرایی و یادگیری گرایی نیز به‌عنوان متغیرهای میانجی در این رابطه مدنظر واقع‌شده است. جامعه آماری این پژوهش را600 نفر از کارشناسان و مدیران شرکت ایران‌خودرو تشکیل دادند، برای نمونه‌گیری از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای استفاده‌شده است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه‌های استاندارد در حوزه گرایش کارآفرینانه و ارزش مشتری بوده است.300 پرسشنامه توزیع و تعداد 241 پرسشنامه دریافت گردید و به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های آماری از نرم‌افزارهای Excel،SPSS18 و Amos22 استفاده شده است. نتایج نشان داد، متغیرهای گرایش کارآفرینانه، بازار گرایی و یادگیری گرایی بر ارزش مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین نتایج بررسی نقش میانجی یادگیری گرایی نشان داد، این متغیر در رابطه گرایش کارآفرینانه و ارزش مشتری نقش میانجی ندارد. اما نقش میانجی متغیر بازار گرایی در رابطه گرایش کارآفرینانه و ارزش مشتری تائید شد.
    Abstract
    In this research, the impact of entrepreneurial orientation toward customer value is addressed in Iran Khodro as the biggest domestic automaker. Market orientation and learning orientation are seen as the mediating variables. Research population consists of 600 managers and experts of Iran Khodro Company. Layer sampling method is used in present study. Data collection tool is a standard questionnaire on entrepreneurial orientation and customer value.300 questionnaire were distributed and totally 241 questionnaires were returned; to analyze data, AMOS22, SPSS18 and EXCEL software packages are used. The findings indicate that entrepreneurial orientation, market orientation and learning orientation have a positive and significant impact on customer value. Likewise, the results determine the mediating role of learning orientation. This variable plays no mediating role in entrepreneurial orientation and customer value while the mediating role of market orientation was supported in the relationship between entrepreneurial orientation and customer value. Keywords: entrepreneurial orientation, market orientation, learning orientation, customer value