عنوان پایاننامه
بررسی میزان تاثیر رضایت کاربران از سیستم اطلاعات مدیریت(MIS) بر موفقیت آن در شرکت صاف فیلم نوین آذربایجان با استفاده از مدل دلون و مکلین
- رشته تحصیلی
- مدیریت MBA - استراتژیک
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 719;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79157;کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 719;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79157
- تاریخ دفاع
- ۱۴ تیر ۱۳۹۵
- دانشجو
- بیژن نجارزاده
- استاد راهنما
- عباس منوریان
- چکیده
- در محیط متحول، پویا و رقابتی کسب و کار کنونی سازمان ها، توسعه و استقرار سیستم های اطلاعاتی مدرن به صورت بسیار گسترده مورد توجه مدیران قرار گرفته و کاربرد این سیستم ها تأثیرات شگرفی را در تسهیل فرآیند مدیریت بر جای گذاشته است؛ به گونه ای که با ارائه ابزارهای تولید، پردازش و توزیع اطلاعات به مدیران سطوح مختلف این امکان را فراهم نموده که با اتکا به دانش بیشتر بتوانند بر جریان حرکت اطلاعات در سازمان خود نظارت داشته باشند و مدیریت سنجیده و فنی تری بر آن اعمال نمایند. بنابراین، ارزیابی موفقیت سیستم اطلاعاتی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات رشته سیستم اطلاعاتی در همه سازمان ها اعم از بخش عمومی و خصوصی محسوب می گردد. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی میزان تاثیر رضایت کابران از سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) بر موفقیت آن در شرکت صاف فیلم نوین آذربایجان با استفاده از مدل دلون و مکلین می باشد. پژوهش از حیث هدف، کاربردی می باشد و جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کاربران سیستم اطلاعات مدیریت شرکت صاف فیلم نوین آذربایجان است که به تعداد 80 نفر بوده و نمونه آماری پژوهش با استفاده از جدول مورگان به تعداد 66 نفر می باشد. همچنین این تحقیق از نوع توصیفی میدانی است که به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی صوری آن توسط استاد راهنما و کارشناسان سیستم های اطلاعات مدیریت تائید شده و ضریب پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 917/0 برآورد گردیده است. در این تحقیق، معیارهای اثرگذار بر موفقیت سیستم های اطلاعات مدیریت بر مبنای مدل دلون و مکلین گونه شناسی شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS20. استفاده به عمل آمد. نتایج پژوهش نشان می دهند که اولا رضایت کاربران از سیستم اطلاعات مدیریت شرکت صاف فیلم بر موفقیت آن تاثیر گذار بوده است. همچنین بین کیفیت سیستم و استفاده از سیستم، کیفیت سیستم و رضایت کاربر، کیفیت اطلاعات و استفاده از سیستم، کیفیت اطلاعات و رضایت کاربر، کیفیت خدمات و رضایت کاربر، استفاده از سیستم و مزایا همبستگی وجود دارد. نتایج تحقیق همچنین نشان داد که بین کیفیت خدمات و استفاده از سیستم و همچنین مابین رضایت کاربر و استفاده از سیستم رابطه معنی داری وجود نداشته است.
- Abstract
- Abstract Assessing the success of information systems within organizations has been identified as one of the most critical subjects of information system management in both public and private organizations. It is therefore important to measure the success of information systems from the user's perspective. The main objective of this research was to evaluate the effect of user satisfaction of Management Information System (MIS) on its success in Saaf Film Novin Azarbaijan Company by using Delone and McLean model. The research in terms of purpose was applied and the population of this invastigation included all users of management information system of Saaf Film Novin Azarbaijan Company numberd as 80 from which, the required samples estimated by Morgan table was 66 users. Also the research was a descriptive and in order to collect data, a questionnaire has been used that its validity by the supervisor and experts of management information systems and reliability of the questionnaire through Cronbach's alpha 0.917, have been estimated. The types of Effective measures on the success of management information systems based on the model of Delone and McLean were determined. To analyze the data, descriptive and inferential statistics by using of SPSS statistical software, have been used. The results show that firstly users' satisfaction of management information system of Saaf Film Company on its success has had an impact. Between system quality and use of system, system quality and user satisfaction, information quality and use of system, information quality and user satisfaction, service quality and user satisfaction, use of system and benefits, there is a correlation. It was also found that between the quality of services and use of the system, as well as between user satisfaction and use of system, there was no significant relationship Keywords: Business of organizations, Information quality, Management information system quality, Processing and distribution of information, Service quality