عنوان پایاننامه
بررسی عوامل کلیدی موفقیت شبکه فروش بیمه با رویکرد ذی نفعان
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76516;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76516
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- عماد جعفری کوچی
- استاد راهنما
- سعید شیرکوند
- چکیده
- دنیای چالشبرانگیز و رقابتی کسبوکارهای امروزی مدیران را وادار می سازد تا ارزیابی نمایند چه عواملی بر تداوم و موفقیت هرچه بیشتر سازمان تأثیر می گذارند. از جهتی نیروی فروش سازمان از جهت آنکه ارتباط مستقیم با مشتریان سازمان دارند، نقشی اساسی در پیشبرد اهداف سازمان و ایجاد مزیت رقابتی را دارا هستند و بنابراین ضرورت شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت این شبکه بهخوبی احساس می گردد. در این پژوهش با هدف شناسایی عوامل کلیدی موثر بر موفقیت شبکه فروش بیمه با رویکرد ذینفعان با بررسی نمایندگان بیمه ایران مستقر در شهر تهران با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده برای نمایندگی ها و در دسترس برای مشتریان جامعه 534 نفری در مجموع بدست آمد. در انتها با استفاده از روش لیزرل به تحلیل داده های جمع اوری شده پرداختیم.در دو مدل مشتریان و نمایندگی ها تمامی عوامل مورد تایید قرار گرفت بجز ساختار سازمانی که در مدل مشتریان مورد تایید قرار نگرفت. در انتها پس از یررسی داده ها و تحلیل های صورت گرفته به نتیجه گیری و پیشنهادات پرداخته شده است.
- Abstract
- challenging and competitive world of today's discovering the business managers are forced to evaluate their fitted what factors affect the continuity and impact the Organization more successful fitted. From the direction of the Organization to its sales force that direct communication with customers of the Organization, essential to advance the goals of the Organization and to create the competitive advantage and are therefore the necessity to identify the factors affecting the success of this network is well fitted feel. This research aims to identify the key factors affecting the success of the insurance sales network with the approach of stakeholder review with representatives of Iran's Tehran-based insurance using simple random sampling for the Agency and made available to customers in a total of 534 community. In the end using the method has been collecting data analysis in the two models we have customers and resellers all the factors were approved except for the organizational structure in which the model was approved customers. In the end after you introduce the data analysis, taken to a conclusion and suggestions. Keywords: insurance, insurance representatives, stakeholders, stakeholder theory