عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند بر ارزش ویژه برند (مطالعه موردی: بانک دی)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79929;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79929
- تاریخ دفاع
- ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- سیدمحمدمهدی اجاغی
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- در طی چند دهه اخیر، محققان و فعّالان در زمینه خدمات توجه زیادی به موضوع برند داشته اند. این نکته که برند ارزشی دارد که از ارزش معمول دارایی که به وسیله فعالیت های مالی حرفه ای ایجاد شده است، فراتر می رود که به توجه زیادی به برندها در بخش خدماتی منجر شده است. با توجه به ویژگی های خاص برند در بخش خدماتی، برندسازی در بخش بانکداری به عنوان یک ویژگی خاص که ارزش قابل توجهی را ایجاد می کند، مورد توجه قرار گرفته است . از این رو بسیاری از بانک ها به دنبال فرصت های توسعه برند به منظور دستیابی به مزیت بیشتر از برند فعلی خود هستند. از آنجایی که سود بالقوه هر شرکت مشتریان آن ها و ارزش گرفته شده از آن هاست و این در صورتی رخ خواهد داد که این مشتریان بالقوه به بالفعل تبدیل شوند، از این رو بازاریابی رابطه مند رویکردی جدید در صنعت بانکداری است که هدف اصلی آن ایجاد روابط نزدیک و بلندمدت به منظور درک و شناخت کامل از مشتری و تأمین رضایت او می باشد ، در میان بانک ها در سطح جهانی، بازاریابی رابطه مند به عنوان روشی بسیار مناسب برای ایجاد و حفظ رابطه ی بلندمدت با مشتریان مدّ نظر قرار گرفته است؛ زیرا خدمات قابل ارائه در بانک های تجاری نسبتاً یک شکل است و برای اکثر بانک ها متمایز کردن خدمات نسبت به رقبا مشکل می باشد. بنابراین شمار زیادی از بانک های جهان به سمت استفاده از رویکرد بازاریابی رابطه مند و پیاده سازی بنیان های آن گرایش یافته اند. در این تحقیق به بررسی این پرداخته می شود که آیا بازاریابی رابطه مند بر ارزش ویژه برند تاثیر گذار خواهد بود یا خیر؟ به همین منظور این مطالعه بر روی مشتریان بانک دی صورت گرفت . ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه می باشد که به تعداد 379 نفر انتخاب شده و داده ها بوسیله روش حداقل مربعات جزئی PLS V.2 تجزیه وتحلیل گردید. نتایج حاکی از آن بود که ابعادی چون، اعتماد ،ارتباطات، ارزش های مشترک و یکدلی بر ارزش ویژه برند تاثیر گذار بوده و حدود 52 درصد تغییرات واریانس آن را تشریح می کنند.
- Abstract
- In recent decades, researchers active in the field of services have lot of attention to the brand. Therefore, many banks are looking for opportunities for brand development in order to achieve advantages over their current brand. Since the profit potential of each of its customers and values taken from them, and this will happen if these potential customers to actually become, hence the relationship marketing new approach in the banking industry is the main objective of creating close relationships and long-term in order to fully understanding the customer and the satisfaction he is, among banks globally, relationship marketing as a reliable method for establishing and maintaining long-run relationship with our customers in mind are; because the services offered at commercial banks is relatively uniform and distinctive service ratio for most banks Rivals problem. So a large number of global banks to use relationship marketing approach and implement their foundations have adopted. In this study, it is discussed whether the relationship marketing on brand equity will be effective or not? Therefore, this study was conducted on customers Bank. Data collection tools is that number 379 were selected and data were analyzed by using partial least squares PLS V.2. Results showed that dimensions such as trust, communication, shared values and empathy impact on brand equity and about 52% of the variance describe it.Keyword: Relational Marketing, Brand, Brand equity, Day Bank