عنوان پایان‌نامه

بررسی عوامل موثر بر جذب مشتری در فروشگاه های ورزشی



    دانشجو در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی عوامل موثر بر جذب مشتری در فروشگاه های ورزشی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت ورزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002621;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78789;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002621;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78789
    تاریخ دفاع
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

    بازاریابی در ایران در حال گذر از بازاریابی سنتی به بازاریابی علمی است و آگاهی و احاطه بر دانش و فن¬های جدید و تخصصی لازمه بازایابی آینده است. با توجه به خلا به وجود آمده در بازار لوازم ورزشی نسبت فروش و گسترش و تنوع محصولات و بازار رقابتی فروشندگان نسبت به جذب مشتری در چند سال اخیر، فروشندگان راهکارها و ترفندهای متفاوتی را برای جذب و نگهداری مشتریان به کار می¬برند. تحقیق توصیفی- پیمایشی حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر جذب مشتری در فروشگاه¬های ورزشی» انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه مشتریان فروشگاه¬های ورزشی شهر تهران تشکیل می¬دادند، که با استفاده از روش نمونه¬گیری تصادفی و با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 384 نفر تعیین شد که تعداد پرسشنامه¬های توزیع شده تعداد 376 پرسشنامه بدست آمد. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته¬ای بود که روایی صوری آن توسط اساتید راهنما تایید گردید و برای تعیین میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که مقدار 89/. بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از نرم¬افزار SPSS نسخه 22 استفاده شد. یافته¬های پژوهش نشان داد، عوامل ویترین و دکوراسیون، عوامل مرتبط با کارکنان، موسیقی و نورپردازی، نظافت و فضای داخلی و محیط و امکانات بیرونی فروشگاه می¬باشند که هرکدام به¬ترتیب اولویت بر این عرصه تاثیرگذارند.
    Abstract
    Marketing is transfering from traditional marketing to scientific marketing with knowledge of specialized issues. By attention to vacuity creating in sport equipment. The ratio of the sale and its expansion and variety of the product in competitive marketing, in recent years, the seller applied defferent artful methods for better sale and more customers. The porpuse of this research was to evalute Effective factors in attracting client and customers to the sport stores. The statistical community in this study was the sport equipment customer in Tehran. This research used the random sampling technique by Morgan sampling table, which determined 384 people as sample population who answered 376 questionnares. The study instruments, was the questionnar done by researcher which its formal validity confirmed by the guide masters. Far determined ratio of its reability, coronbach’s alpha efficient was used which 0.89 was achieved. For analizing data, used software SPSS V.22. This finding shows that the factors related to the shop-window, decoration equipment, staff, music and lighting, interior decoration and exterior facilities and of the stores are effective. Key word: store, customer, factor affecting, sport product