رسیتال گیتار و بررسی و آنالیز نوکتورنال اثر بنجامین بریتن با رویکرد آموزشی
- رشته تحصیلی
- نوازندگی ساز جهانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11534;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77671;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11534;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77671
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- عمید عسکری
- استاد راهنما
- مهرداد پاکباز
- چکیده
- تحقیق پیش رو در سه فصل شامل توضیحاتی در مورد بریتن و آثار او، تحلیلی از قطعه ی نوکتورنال اپوس 70 و در پایان، طرح درسی است که توسط نگارنده بر اساس رویکرد مکتب آموزشی برلین نوشته شده است. در ذکر آثار و تحلیل قطعه ی بریتن، حتی الامکان سعی شده از ذکر موارد غیر مربوط به طرح درس خودداری شود و بیشتر به مواردی پرداخته شده که بتواند مدرس را در امر آموزش قطعه ی نوکتورنال یاری دهد. بنابراین نگارنده پس از انتخاب هنرجو و قطعه به برنامه ریزی اهداف، موضوعات، روش و ابزارهای آموزشی در رابطه با تدریس قطعه نوکتورنال بریتن پرداخته و روشی را در آموزش این قطعه برای موارد مشابه ارائه کرده است. پس از برنامه ریزی طرح درس و در فرآیند آموزش قطعه، مدرس با رسیدن به شناختی عمیق تر نسبت به هنرجو و روحیات و توانایی های او هر جلسه را مورد بازنگری قرار داده است که این امر باعث تغییراتی در اهداف و شیوه های آموزشی مدرس در رابطه با تدریس این قطعه گشته است.
- Abstract
- This article has been prepared in three chapters including explanations about Britten and his works, an analysis of the Nocturnal Opus 70 piece, and at the end, a lesson plan which was written by the author based on Berlin educational approach. For explaining the works of Britten and analyzing the Britten's piece, we have tried if possible avoid the non-related things to the lesson plans and more cases have been investigated that can assist teachers in teaching Nocturnal piece. So the writer after selecting the student and pieces, have tried to do planning of purposes, topics, teaching methods and learning tools in conjunction with Britten's Nocturnal piece teaching and a method of teaching for similar pieces has been offered. After planning lesson plan and in teaching process of the piece, tutor to achieve a deeper understanding of the students and their mental abilities, reviews each session that this causes changes in teacher training, goals and practices in relation to teaching this piece.