حداقل ها برای ارکستر و مرگ در وایمار برای کوارتت زهی
- رشته تحصیلی
- آهنگسازی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11501;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77229;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11501;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77229
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- پرویز داودی
- استاد راهنما
- امین هنرمند
- چکیده
- بخش نظری پایان نامه شامل بررسی قطعه ی «حداقل ها» برای ارکستر در یک موومان و قطعه ی «مرگ در وایمار» برای کوارتت زهی در فرم سونات است. قطعه ی ارکسترال بر اساس یک تکنوازی دوتار، از موسیقی خراسان و همچنین گوشه ی بیداد کُت از ردیف میرزاعبدالله نوشته شده است. این دو اثر از نظر هارمونی و هم از منظر فرم کاملا از یکدیگر متمایز هستند و در سبک های متفاوتی از هم نوشته شده اند. قطعه ی حداقل ها بر مبنای ساختار های صوتی بنا شده است و به نوعی می توان آن را در زمره ی آثار تمبریکا یا به عبارتی دیگر ساختار تمبری بافت موسیقی، به شمار آورد. این در حالی است که کوارتت زهی کاملا از روابط فونکسیونلی پیروی میکند و در تونالیه ی سل مینور است.
- Abstract
- The theoretical part of the thesis contains an analysis of ‘’The Minima’’, a piece for an orchestra in one movement, and the ‘’Death in Weimar’’ for string quartet in Sonate form. The orchestral piece has been written according to a DotAr solo from KhorAsAn music and also GuSeh BIdAdeh kot from RadIf-e MIrzA abdollAh. These two pieces are distinct from each other in both harmony and form and they have been written by different styles. The Minima piece is based on sound-pitch structures. It can somehow fit into the category of timbre works; or in other words, the timbric musical texture. However, the string quartet is in G minor and in accordance with functional links. Key Word: Orchestra-Quartet-Sonate-KhorAsAn music-RadIf-Timbre- Function-Tonality-GuSeh