عنوان پایان‌نامه

حداقل ها برای ارکستر و مرگ در وایمار برای کوارتت زهی



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "حداقل ها برای ارکستر و مرگ در وایمار برای کوارتت زهی" را دفاع نموده است.


    دانشجو
    پرویز داودی
    استاد راهنما
    امین هنرمند
    رشته تحصیلی
    آهنگسازی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11501;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77229;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11501;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77229
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

    بخش نظری پایان نامه شامل بررسی قطعه ی «حداقل ها» برای ارکستر در یک موومان و قطعه ی «مرگ در وایمار» برای کوارتت زهی در فرم سونات است. قطعه ی ارکسترال بر اساس یک تکنوازی دوتار، از موسیقی خراسان و همچنین گوشه ی بیداد کُت از ردیف میرزاعبدالله نوشته شده است. این دو اثر از نظر هارمونی و هم از منظر فرم کاملا از یکدیگر متمایز هستند و در سبک های متفاوتی از هم نوشته شده اند. قطعه ی حداقل ها بر مبنای ساختار های صوتی بنا شده است و به نوعی می توان آن را در زمره ی آثار تمبریکا یا به عبارتی دیگر ساختار تمبری بافت موسیقی، به شمار آورد. این در حالی است که کوارتت زهی کاملا از روابط فونکسیونلی پیروی میکند و در تونالیه ی سل مینور است.
    Abstract
    The theoretical part of the thesis contains an analysis of ‘’The Minima’’, a piece for an orchestra in one movement, and the ‘’Death in Weimar’’ for string quartet in Sonate form. The orchestral piece has been written according to a DotAr solo from KhorAsAn music and also GuSeh BIdAdeh kot from RadIf-e MIrzA abdollAh. These two pieces are distinct from each other in both harmony and form and they have been written by different styles. The Minima piece is based on sound-pitch structures. It can somehow fit into the category of timbre works; or in other words, the timbric musical texture. However, the string quartet is in G minor and in accordance with functional links. Key Word: Orchestra-Quartet-Sonate-KhorAsAn music-RadIf-Timbre- Function-Tonality-GuSeh