عنوان پایاننامه
بررسی تاثی برند پوشاک ورزشی بر قصد خرید مجدد دانشجویان ورزشکار ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت ورزشی - مدیریت بازاریابی در ورزش
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1423;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80520;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1423;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80520
- تاریخ دفاع
- ۱۲ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- آتوساسادات هژبرالساداتی
- استاد راهنما
- محمد خبیری
- چکیده
- این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تصویر برند پوشاک ورزشی بر روی خرید مجدد دانشجویان شرکت کننده در سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی کشور انجام گردید. جامعه آماری حدود 2900 نفر بود که 1700 نفر پسر و 1200 نفر دختر بودند. نمونه آماری پسران از طریق جدول مورگان 313 نفر و نمونه آماری دختران 297 نفر به دست آمد. این پژوهش از پرسشنامه 26سوالی محقق ساخته استفاده گردید، که روایی آن به تایید اساتید مربوطه رسید و پایایی آن 892/0 بدست آمد. پژوهش از نوع کاربردی و بر حسب روش پژوهش، علی میباشد. از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. در آمار توصیفی: جداول توزیع فراوانی، نمودار توصیفی و شاخصهای مرکزی( میانگین، انحراف استاندارد) بهره گیری شد. در بخش آمار استنباطی با استفاده از مقیاس سنج لیکرت وکمی نمودن نظرات پاسخ گویان از حالت کیفی به کمی، طبیعی نمودن مشاهدات و استفاده از روشهای آماری مختلف نظیر: کلوموگروف اسمیرنوف، رگرسیون چندگانه، ضریب هم بستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون بین تصویر برندهای پوشاک ورزشی و مولفههای آن ویژگیها، مزیتها و نگرشهای برند بر قصد خرید مجدد دانشجویان به ترتیب 514/0، 608/0، 143/0 و 292/0 میباشد. سطح معناداری آزمون در همه موارد ( 05/0 0001/0= Sig). و مقدار ضریب رگرسیون متغیرها به ترتیب برابر با 514/0، 260/0 و 366/0می باشد و مثبت هستند بنابراین نوع تاثیر آنها مثبت و مستقیم میباشد. نتیجه گیری: ویژگیهای برند پوشاک ورزشی بیشترین تاثیر را بر روی قصد خرید مجدد دارد.
- Abstract
- The research in following has been done in order to meet the influence of the image of sports ourfit brands on repurchase of the university students in the thirteen national Cultural-Sports Olympiad.Statistical population had approximately been 2900 people, including1700 males and 1200 females. Statistical sample of males results 313 and females 297 people in Morgan’s chart.This study has been made of 26 factual questions that have been credited by the related professors and its resistance concluded in 0/892.This study is practical and has been done in a scientific, descriptive and inferential statistical researching method.The descriptive statics benefit the ferequency tables, descriptive charts, and central tendencies (averages, deviations and standards). In the part of the inferential statistics, by using Likert scale and quantitating the points of view of the participants from the quality mood to the quantity one, naturalizing the results and using various statistical methods such as: Kolmogrov Smirnov and multiple regression, Pierson’s correlation coefficient was analyzed. Finding: The results reached by Pierson’s correlation coefficient between the brands of sports outfits and the aspects of those features, advantages and the brand’s vision in the university students repurchase, in the order given are 0/514, 0/608, 0/143, and 0/292. The level of the significance of the exam in all the items(sig=0/0001<0/05)and the amount of the multiple regression of variables respectively equal to 0/514, 0/260 and 0/366 and are affairmative, so thet, the influences of them are affairmative and direct as well Conclution: In conclusion, the features of sports outfit brands have got the most effective influence on repurchase. Key words: Brand image, Repurchase, Sports outfits, Sports Olympiad, Athletic university students