عنوان پایان‌نامه

رابطه بین تعهد سازمانی در بین دبیران تربیت بدنی شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه بین تعهد سازمانی در بین دبیران تربیت بدنی شهر تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1323;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76788;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1323;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76788
    تاریخ دفاع
    ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین تعهد سازمانی با سکوت سازمانی در دبیران تربیت بدنی شهر تهران بود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، بر اساس روش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی و به لحاظ مکان گردآوری داده ها میدانی با استفاده از پرسشنامه بود. همچنین اطلاعات مورد نیاز از طریق مطالعات کتابخانه ای بدست آمد. جامعه آماری که کلیه دبیران تربیت بدنی شهر تهران بودند، 4660 نفر بود که از این تعداد 2413 دبیر مرد و 2247 دبیر زن بودند. همچنین تعداد نمونه آماری گرفته شده برابر 312 نفر بود که برای تعیین آن از جدولهای تعیین حجم نمونه استفاده شد. ابزار این پژوهش پرسشنامه ای شامل 4 سوأل جمعیت شناختی، 24 سوال تعهد سازمانی با آلفای کرونباخ (0/939)، 27 سوال سکوت سازمانی با آلفای کرونباخ (0/960) بود. در این پژوهش برای تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در تجزیه وتحلیل استباطی یافته ها از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج آزمون همبستگی نشان داد که میان کلیه ابعاد تعهد سازمانی(تعهد عاطفی: 0/439-r:، 0/001 p:)، (تعهد مستمر : 0/396-r:، 0/001 p: ) و (تعهد هنجاری: 0/311-r:، 0/001 p:) با سکوت سازمانی رابطه معکوس و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج آزمون رگرسیون درسطح معناداری کمتر از 0/05 نشان داد که تعهد سازمانی و ابعاد آن پیش بین مناسبی برای سکوت سازمانی است.
    Abstract
    The purpose of this research was to investigate the relation between organizational commitment and the organizational silence among physical education teachers in Tehran. In terms of target, this study was Practical, in terms of method it was Descriptive correlational and in terms of Location data collection was field research by using questionnaire, as well as the required information has been obtained through library research. The statistical society consists of 4660 teachers (men: 2413, women: 2247), which 312 of them was chosen as subjects of the study. Our study uses a questionnaire as its tool. The percentage of the questions are stated in the following paragraph: 24 questions about organizational commitment (Cronnbach's alpha:0.939); 27 questions about organizational silence (Cronnbach's alpha:0.960). In this study we used the descriptive and inferential statistic techniques to analyze the data. In inferential analyzing of these data we used Pearson's correlation coefficient and Regression testing. Statistical operation was done using SPSS 23 software and the information were analyzed in a significant level 0.05. The results of the correlation coefficient test showed that there is a meaningful and inverse relationship between all dimensions of organizational commitment and organizational silene (afective commitment:r:-0.439, p:0.001) ,( continauance commitment:r:-0.396, p:0.001), (normative commitment:r:-0.311, p:0.001) and also the results of the Regression test showed that Organizational commitment and its dimensions are predicted for organizational silence Because of its significance is less than 0.05.