تأثیر عوامل موثر بر نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات و پذیرش تکنولوژی تلفن همراه در کسب و کارهای نوپای الکترونیک
- رشته تحصیلی
- کسب و کار الکترونیکی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 753;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 753;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76349;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 753;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 753;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شم
- تاریخ دفاع
- ۱۱ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- فرزین شیخ الائمه
- استاد راهنما
- طیبه نیک رفتار
- چکیده
- پیشرفت ها درتکنولوژی ارتباطی، روش ها وابزارهای بازاریابی را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار داده است .یکی از این تکنولوژی های ارتباطی تلفن همراه میباشد. استفاده بهینه از این کانال ارتباطی جدید میتواند موجب کسب مزیت رقابتی در کسب و کارهای نوپای الکترونیک گردد.بنابراین ضرورت انجام تحقیق در زمینه بررسی عوامل موثر بر نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات وپذیرش تکنولوژی تلفن همراه در ایران احساس میشود..پژوهش حاضراز نظرهدف،کاربردی وبراساس روش گردآوری داده هاازنوع توصیفی-پیمایشی است.جامعه آماری پژوهش حاضر کاربران تلفن همراه در شهر تهران که تجربه خرید از کسب و کارهای الکترونیک را داشته اند میباشد که با استفاده ازروش نمونه گیری وتوزیع 400عدد پرسش نامه،داده های مورد نظر جمع آوری شد.سپس داده ها باروش مدل سازی معادلات ساختاری وبا استفاده ازنرم افزارهای SPSSوLISRELL موردتجزیه وتحلیل قرارگرفتند.یافته هانشان میدهد که سرگرمی،آزردگی،اعتبار،ارزشمندی،سهولت ادراک شده وسودمندی ادراک شده برنگرش مشتریان تاثیر مثبت ومعناداری دارد.
- Abstract
- Developments in communication technology directly influence the marketing methods and means, and using this communicative chanel may lead to obtain competitive advantage for newly-established E-businesses. According to the increasing development of e-commerce and intention of customers to online shopping of products, the purpose of this research is to study the influence of effective factors on customers view to adoption of technology and advertisement of mobile phone in electronic commerce. This research is applied in terms of target, and descriptive-surveying based on the data collection method. Statistical population of this research is the mobile phone users in Tehran, selected by using simple randomly sampling method, and the related data was collected after distribution of 400 questionnaires. Then, data was analyzed by structural equations modeling by using SPSS and LISRELL. The findings showed that amusement, annoyance, credit, valueability, perceived simplicity and perceived profitability have significant positive effect on the customers view.