عنوان پایان‌نامه

آموزشگاه تخصصی موسیقی در تهران



    دانشجو در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "آموزشگاه تخصصی موسیقی در تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مهندسی معماری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1314;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79524;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1314;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79524
    تاریخ دفاع
    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    استاد راهنما
    عیسی حجت

    روند گرایش به موسیقی در دو دهه اخیر ایران و بویژه در چند سال گذشته چشمگیر بوده است. اما بازتاب این بالندگی ها در زمینه ساخت و سازهای معمارانه بسیار کمرنگ بوده و به تعداد مشخصی فضای اجرایی در چندین مرکز هنری شهر تهران محدود می شود. به عبارت دیگر، گویی فراموش شده که اجرای موسیقی باید از آموزش موسیقی تغذیه شود و این آموزش هم مانند کلیه فعالیت های دیگر بشری نیاز به کالبدی متناسب با عملکرد خود دارد. با نظر به این کمبود ایجاد مراکزی خارج از سیستم آموزش عالی در قالب آموزشگاه های تخصصی موسیقی می توانند گامی در جهت رشد و اعتلای آموزش هنر در سطح کلان جامعه مطرح باشند. این بررسی در نظر دارد که با نگاهی علمی و تخصصی هویت موسیقایی آموزشگاه یعنی زمینه¬های اجرا، پژوهش و آموزش تخصصی موسیقی را در جهت ارتقا کمی و کیفی و برای تعامل بهتر با جامعه و نهایتا حرکت جامعه بسوی اهداف آرمانی خود مدنظر قرار دهد. با در نظر گرفتن موارد فوق اهمیت انجام پژوهشی در راستای امکان سنجی، بررسی مسائل مربوطه و خلق چنین فضاهایی بوضوح رخ می نماید. این پژوهش به منزله برآوردن این وظیفه، از منظر دنیای زیبای معماری به هنر دیرپای موسیقی است.
    Abstract
    Since two decade ago, tendency to learn the music has been significant in Tehran; however, the wave of this stimulation in architectural context of musical constructions had very low effects, and these events were limited to few artistic institutions. In other words, the importance of educational aspects, to learn music for reasonable performances, as well as other human activities that need appropriate construction with suitable application was forgotten. Based on this deficiency, making some professional musical institutes beside the general, official educational system could be a proceeding step in the cultivating direction of artistic education. Based on a scientific or professional viewpoint, this study try to clarify the identity of musical institute by its construction for increasing the quality of learning, performing, and studying music in order to ascend the level of education, and receiving to the culminate of ideal society. By the points, the necessity of this study for considering the problems, and making these structures is obvious. This is a study from the beautiful world of architecture viewpoint to the indefinite art of music. Key words: music, architecture, institute, aesthetics