عنوان پایان‌نامه

بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان به برند در حوزه بیمه بدنه اتومبیل و مقایسه بین میزان وفاداری مشتریان در برندهای بیمه دولتی و خصوص




    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78197;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78197
    تاریخ دفاع
    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    استاد راهنما
    سعید شیرکوند

    امروزه بازاریابان دریافته‌اند که روابط نزدیک و بلندمدت میان مصرف‌کنندگان و برندها در مقایسه با روابط کوتاه‌مدت بازاریابی تراکنش‌گرا ازنظر سهولت دسترسی، هزینه‌های بازاریابی کمتر و سود بیشتر مؤثرتر هستند. شرکت‌های موفق دارای روابط مستحکم مصرف‌کننده برند می‌باشند و بنابراین روابطی که مصرف‌کنندگان با برندهای مختلف برقرار می‌‌کنند، اهمیت ویژه‌ای در بازاریابی پیداکرده است. پژوهش‌ها حاکی از آن است که وفاداری به برند را می‌توان در خلال زمان متحول کرد و در برقراری پیوندهای ارتباطی قوی با مصرف‌کننده سهیم کرد که این پیوندها می‌توانند دربرگیرنده پاسخ‌هایی باشند که ورای وفاداری یا تعهد مصرف‌کننده هستند. در میان انواع بیمه یکی از پرکاربردترین آن بیمه بدنه اتومبیل است. این نوع بیمه از نظر قانون اجباری نبوده و همین امر باعث می‌‌گردد تا امر بازاریابی و ایجاد برند در آن تبدیل به یک مسئله برای سازمان‌‌های بیمه‌‌گر شود. با توجه به اهمیت مفهوم برند و ایجاد وفاداری نسبت به آن مسئله‌‌ای که سازمان‌‌های بیمه با آن مواجه هستند عبارت است از «شناخت عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان به برند در حوزه بیمه بدنه اتومبیل». همچنین با توجه به تفاوت بین ماهیت شرکت‌‌های بیمه‌‌ای خصوصی و دولتی در خدمت‌‌رسانی به مشتریان مقایسه‌‌ی میان میزان وفاداری در آن‌‌ها در این پژوهش مورد بررسی قرارگرفته است. در این پژوهش به‌منظور گرداوری اطلاعات از ابزارها و اطلاعاتی همچون کتب و مقالات مربوط، پرسشنامه و مصاحبه استفاده خواهد شد، روش تحقیق در این پژوهش میدانی است و روش تحلیل داده‌های پـژوهش مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آمـاری این پژوهش مشتریان شرکت‌های بیمه‌ای دولتی(شرکت بیمه ایران) و خصوصی(بیمه کارآفرین، ملت و رازی) است. نتـایج پژوهش حاضر نشان می‌دهد که کیفیت خدمات بر رضایت مشتری اثر مثبت داشته و رضایت مشتری به همراه کیفیت خدمات و هزینه تغییر برند بر روی وفاداری مشتری تأثیر مثبت دارد.علاوه بر این وفاداری مشتریان در برندهای بیمه دولتی و خصوصی یکسان نیست. در پایان پیشنهاد‌هایی در جهت فرضیات تحقیق بیان شده است. واژه‌های کلیدی: بیمه بدنه اتومبیل- وفاداری به برند- رضایت مشتری-پایبندی به برند
    Abstract
    Today's marketing experts have found that keeping close and long-term relationships between consumers and brands leads to less marketing costs and greater profit in compare with short-term relationship and transaction-oriented marketing. Successful companies have strong consumer relationship with their brand and thus relationships that customers make with brands become more important. Research suggests that brand loyalty can be improved through time and build the strong communications that can be shared with consumers include responses that are coming from a deep loyalty. Among the types of insurance, Vehicle insurance is most widely used, and because this type is not being required by law, therefore marketing and branding of Vehicle insurance become a challenge for insurance companies. Considering the importance of brand loyalty, one of the most important issues that companies are facing is “identifying the factors that affecting brand loyalty in Vehicle insurance field”. Also, due to the difference between the nature of public and private insurance companies in customer services, a comparison between public and private insurance companies have been investigated. In this study we gather information via books and articles and we used questionnaires to take information from our samples and via SMARTPLS &SPSS we analyze the factor relations. In fact the study shows that service quality improve customer satisfaction and customer satisfaction with service quality and cost of brand changing will affect customer loyalty and the loyalty of customers between public and private insurance companies is not the same Keywords: Vehicle insurance, Brand loyalty, Customer satisfaction, Brand Commitment