عنوان پایان‌نامه

تاثیر مدیریت دانش و نوآوری تکنولوژی بر عملکر توسعه محصولات جدید



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر مدیریت دانش و نوآوری تکنولوژی بر عملکر توسعه محصولات جدید" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت صنعتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77033;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1218;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77033;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1218
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    دانشجو
    کبری حسینی
    استاد راهنما
    عزت اله اصغری زاده

    امروزه عمده ترین سرمایه سازمانها،دانشی است که به آن دسترسی دارندسازمانهایی می توانند موفق باشند که قادرند مفید ترین ، معتبرترین وبه روز ترین دانش بشری رادرحوزه کسب وکارخوددراختیار گیرند واز آن به نحو احسن استفاده نمایند دراین میان دانش بشری به عنوان یک فعالیت پیچیده اماارزش آفرین پایه واساس بسیاری از راهبردهای سازمانی است و درشرایط سخت رقابتی سازمان ها به دنبال این هستند که آیا اجرای طرح های مدیریت دانش می تواند برای آنها عامل ایجادتمایز ومزیت رقابتی باشد؟ازاینرو تحقیق پیرامون مدیریت دانش بامحوریت بررسی اثرات آن برفرایندهای مختلف سازمان ضروری به نظر می رسد این پژوهش ، تاثیرمدیریت دانش ونوآوری برفرآیند توسعه محصول در شرکت صحت را مورد ارزیابی قرار میدهدبرای جمع آوری داده هااز پرسشنامه استفاده شده روایی پرسشنامه ها به روش محتوایی و سازه ای و قابلیت اعتماد آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای مورد مطالعه تأیید شد در تحلیل توصیفی از جدول توزیع فراوانی ، شاخص های مرکزی ، پراکندگی ونمودارها با استفاده از نرم افزارهای آماری اس پی اس اس و در تحلیل استنباطی از تکنیک آماری مدل یابی معادلات ساختاری (تحلیل مسیر تاییدی) با استفاده از نرم افزارلیزرل استفاده شده است جامعه آماری در پژوهش حاضر، کلیه مدیران ارشد، معاونین و مدیران بازرگانی وکارشناسان مربوطه در شرکت صحت و نمایندگان آن در شهر تهران می‌باشد ازمیان فرضیه ها همه مورد تایید قرار گرفتند.
    Abstract
    Today the main asset of companies is the knowledge which is in their access. The organization can be successful which are able to make available the most effective, valid and up to date human knowledge in their marketing and use it in the best way. Among these, human knowledge is the basic of organizational strategies as a complex process but valuable, in the complex competitive situations are looking for if the plans of knowledge management can be distinguishable factor and competitive benefit? Thus, the study seems necessary about the knowledge management which focuses on investigating its effects on different organization processes. The study has evaluated the effect of knowledge and innovative management on product development process in Sehat company. To collect data, the questionnaire has been used , the questionnaires validity has been confirmed by content, structure method , their reliability has been confirmed by calculation of alpha Cronbach coefficient for every variable. In descriptive analysis, the frequency distribution , central indices, scattering, charts have been used by SPSS software, inferential analysis has been used the statistics technique of structural modeling equations (confirmed course analysis) with the use of LIZERL software. The statistics population includes all of the senior managers, deputies, commercial managers and related experts in Sehat company and their agents in Tehran city. All of the hypotheses have been confirmed. Key words Knowledge management, new product development, technology innovation