عنوان پایان‌نامه

بررسی نیازهای زبانی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت اجرایی



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی نیازهای زبانی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت اجرایی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1346;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79911;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1346;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79911
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    استاد راهنما
    سیدمحمد علوی

    هدف از این مطالعه انجام یک نیاز سنجی بر پایه ی فعالیت برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت و همچنین فارغ التحصیلان این رشته در دانشگاه قم، پردیس فارابی و تعدادی از دانشجویان از دانشگاه علامه طباطبائی بود. 39 شرکت کننده از این دانشگاه ها انتخاب شدند که همه ی آن ها یا شغل خود را داشتند و یا در شرکت های دیگر مشغول به کار بودند. یک نیاز سنجی بر پایه ی تکلیف با استفاده از پرسشنامه ی26 بخشی هو (2006) به منظور مواجه شدن با نیاز های زبان انگلیسی شرکت کنندگان در شغل و حرفه ی آنها انجام شد. این مطالعه به بررسی دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و فارغ التحصیلان و نیز دیدگاه شرکت کنندگان مرد و زن کارشناسی ارشد مدیریت پرداخت. نتایج، مناسب ترین و پرتکرارترین و از طرفی کم تکرارترین فعالیت ها را برای شرکت کنندگان کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت نشان داد. مطالعه نشان داد که هیچ تفاوت معناداری بین نظرات مردان و زنان درباره ی موضوعات اصلی فعالیت ها وجود ندارد. از طرف دیگر، این مطالعه نشان داد که طبق نظر شرکت کنندگان کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت تفاوت معناداری بین دو مورد از موضوعات اصلی که عبارت بودند از ارتباط و سفر های کاری، وجود دارد. این مطالعه ممکن است مفاهیم مفیدی را برای گردآورندگان برنامه های آموزشی و طراحان رئوس مطالب در توسعه ی فوق برنامه های آموزشی و دوره های دانشگاه فراهم آورد.
    Abstract
    The purpose of this study was to conduct a task based needs analysis for MBA and DBA students and graduated participants of this field of study in Qom University, Pardis Farabi University, and some students from Allameh Tabatabaei University. 39 participants, (N=39) were selected from these universities which all of them had their own business or were working in other companies. A task-based needs analysis was conduct via the use of 26-item questionnaire of Huh (2006) in order to meet the participants' English language needs in their job and career. The study investigated the perceptions of both MBA and DBA students and graduated student and the views of male and female participants of MBA. The results showed the proper and most frequent tasks and less frequent ones for both MBA and DBA participants. It revealed that there is no significant difference between the views of male and female, concerning the tasks' cover-term. On the other hand, it showed that there is a significant difference between the views of MBA and DBA students in terms of two cover-terms, which were correspondence and business trips. This study might provide a fruitful implications for curriculum developers and syllabus designers in developing both extra-curriculum and university courses.