بررسی تأثیر ابزارهای ارتباطی بازاریابی آن لاین در جذب بازدید کننده از سایت های b۲c مطالعه مورد: دیجی کالا
- رشته تحصیلی
- کارآفرینی- فناوری اطلاعات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 752;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76179;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 752;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76179
- تاریخ دفاع
- ۱۰ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- علی اصغر ابراهیمی
- استاد راهنما
- نادر سید امیری
- چکیده
- تحولات اخیر در اینترنت امکانات جدیدی از انجام تجارت و برقراری ارتباط با مشتریان را ایجاد کرده است. و این تحولات در فن آوری به پایه و اساس تجارت الکترونیک منجر شده است. فروش های تجارت الکترونیک در سال های اخیر به طور فزاینده ای رشد داشته است و همچنین توسط محققان پیش بینی شده است که این رشد در سال های آینده بیشتر ادامه خواهد یافت. اینترنت شیوه های متفاوتی از ارتباطات آنلاین را با ابزارهای ارتباطی مختلف فراهم می کند که نیاز به یک قضاوت بهتری از اثر آن ها روی ارتباطات مصرف کننده می باشد(Kierzkowski et al., 1996). هدف این پایان نامه ارائه درک بهتری از هر ابزار ارتباطی بازاریابی آنلاین می باشد. به منظور رسیدن این هدف، طراحی چارچوب مفهومی بر اساس مطالعات قبلی طراحی شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر روش گرد آوری داده ها پژوهشی توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی است. داده ها از طریق پرسشنامه و توسط 380 نفر از کاربران سایت دیجی کالا در شهر قم با حداقل یکبار تجربه خرید گردآوری شده است. روایی پرسشنامه از طریق مصاحبه با خبرگان مورد تایید قرار گرفت. و با کمک تحلیل عاملی تاییدی، با استفاده از نرم افزار لیزرل، مدل مفهومی آزمون شد و با توجه به نتایج بدست آمده، تمامی فرضیه های این پژوهش تایید شدند. نتایج این پژوهش نشان داد که ابزارهای ارتباطی بازاریابی آنلاین در جذب بازدید کننده می تواند موفقیت آمیز باشد اگر به درستی اتخاذ شود. همچنین پنداشت و نگرش بازدید کنندگان نسبت به ابزارهای ارتباطی بازاریابی آنلاین بدین شرح است: بازاریابی موتور جستجو از مولفه اعتماد و روابط عمومی آن لاین از مولفه ی مناسب بودن برخوردار است، همچنین همکاری آنلاین از آگاه کنندگی و آگهی های تعاملی از مولفه قابل قبول بودن را دارا می باشند. مولفه بازاریابی ایمیلی،مناسب بودن است و بازاریابی ویروسی حاوی مولفه های آگاه کنندگی، قابل قبول و مناسب بودن می باشد.
- Abstract
- Recent developments on internet have created new possibilities of doing business and communicating with customers. And these technology developments have led to the foundation of e-commerce. Ecommerce sales kept growing in the recent years and it has been foreseen by researchers that this growth will continue even more in the next years. Internet provides different ways of online communications with different communication tools that need a better judgment of their effect on consumer communication. The purpose of our thesis is to provide a better understanding on the effectiveness of each online marketing communication tools. In order to reach the purpose of this study our conceptual framework is designed based on earlier studies. The porpuse of this study, in terms of quantitative data and the method of data collection is descriptive and correlational.the data is collected through questionnaires and by 380 users in the qom city with at least one shopping experience. Questionnaires validity was confirmed through interviews with experts. And with help of confirmatory factor analysis using LISREL software, the conceptual model was tested. And according to the results, all hypotheses of this study were confirmed. The findings of this study showed that online marketing communication tools can be successful If taken correctly. also visitor’s attitudes and assumption towards online marketing communication tools as follows: Search engine marketing is possessing of trust component, online public relations component is appropriate, online collaboration component is informative, interactive ads command is acceptable, email marketing possess of appropriate component and viral marketing component are informative, acceptable and appropriate