عنوان پایان‌نامه

بررسی ارتباط میان استفاده از فعالیتهای کنشی و انگیزه زبان آموزان زبان فرانسه:مطالعه موردی دانشگاه تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی ارتباط میان استفاده از فعالیتهای کنشی و انگیزه زبان آموزان زبان فرانسه:مطالعه موردی دانشگاه تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان فرانسه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/ 1965;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76358;کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/ 1965;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76358
    تاریخ دفاع
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    دانشجو
    سارا زیانی
    استاد راهنما
    سوده اقتصاد

    چکیده امروزه با پیشرفت امکانات ارتباطی و تعاملی بین فرهنگ ها یادگیری زبان خارجی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط، نوعی ارزش به حساب می آید. ایران نیز به عنوان کشوری در حال توسعه همیشه به دنبال راهی برای تعامل بیشتر با ملت ها بوده ، به همین دلیل یادگیری زبان خارجی همواره مورد علاقه ایرانیان بوده است. یک تدریس موثر و هدفدار می تواند میزان علاقه مندی و یادگیری زبان خارجی را نزد زبان آموز افزایش دهد. هدف از مطالعه حاضر بررسی نقش فعالیت های کنشی، که امروزه از آن به عنوان ابزار کلیدی در آموزش زبان نیز یاد می شود، در میزان رضایت مندی و به طور خاص در میزان انگیزه زبان آموزان در یادگیری زبان فرانسه است. در این مطالعه سعی گردیده هم با استفاده از تئوری های آموزشی و هم با اتکا بر انجام فعالیت های میدانی و کار عملی به نتایج مفید و قابل اجرایی در حوزه آموزش زبان فرانسه دست پیدا کرد. در این تحقیق سعی شده اکثر فاکتورهای موثر در میزان انگیزه زبان آموزان ایرانی زبان فر انسه مورد برررسی قرار گیرند.لازم به ذکر است فرضیه اصلی این تحقیق بر این اصل استوار است که رابطه ی مفید و موثری میان استفاده از فعالیت های کنشی و انگیزه زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه وجود دارد در واقع به طور خلاصه فعالیت های کنشی را یکی از عوامل مهم در بالابردن میزان انگیزه زبان آموز در مدت زمان فرآیند آموزش و یادگیری می داند.نتایج به دست آمده از طریق کار میدانی مارا به این امر واقف می سازد که فعالیت های کنشی در صورتی که هدف مند و متناسب با نیاز زبان آموز طراحی شده باشند تا میزان قابلی توجهی می توانند انگیزه زبان آموز را فزایش دهند. این تحقیق شامل سه فصل است فصل اول به طور خاص کلیه مباحث تئوری را مورد بررسی قرار می دهد به طوری که در بخش اول آن تاریخچه ی متدهای آموزشی از ابتدا تا حال حاضر مورد مطلاعه قرار میگیرد. در بخش دوم ویژگی های "انگیزه" را به عنوان فاکتوری مهم در آموزش زبان بررسی می کند، در بخش سوم به توصیف و بررسی فعالیت های کنشی می پردازد و در بخش آخر مفاهیم "نیاز" و "یادگیری" را مورد بررسی قرار می دهد. در فصل دوم با روش های جمع آوری داده و همچنین روش های آنالیز داده های این تحقیق آشنا می شویم و درفصل سوم به آنالیز داده های جمع آوری شده می پردازیم. واژه های کلیدی: فعالیت کنشی، انگیزه، یادگیری زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی، آموزش زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی، آموزش فعالانه.
    Abstract
    ندارد