عنوان پایاننامه
شناسایی میزان تاثیر بازاریابی کرآفرینانه در ایجاد و ارتقا عملکرد بنگاههای کوچک و متوسط ورزشی
- رشته تحصیلی
- مدیریت ورزشی - مدیریت بازاریابی در ورزش
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1295;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75899
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- امیر رحیمی
- استاد راهنما
- ابراهیم علی دوست قهفرخی
- چکیده
- هدف این تحقیق، شناسایی میزان تأثیر بازاریابی کارآفرینانه بر ایجاد و ارتقای عملکرد بنگاههای کوچک و متوسط ورزشی میباشد. این تحقیق، از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، شامل کارآفرینان برتر ورزشی شهر تهران، شامل تولید کنندگان و توزیع کنندگان عمده محصولات ورزشی بوده و از میان آنها، تعداد 103نفر به عنوان نمونه آماری از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه 68/0و پایایی آن (85/0=?) بدست آمد. در این تحقیق از آمار توصیفی برای تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی و از آمار استنباطی نظیر ضریب همبستگی پیرسون، آزمون دوربین-واتسون و آزمون رگرسیون خطی، استفاده شد.در نهایت، یافتههای تحقیق و همچنین نتایج حاصل از آزمون رگرسیون نشان داد که هر یک از ابعاد هفتگانه بازاریابی کارآفرینانه (به جز بُعد اهرم کردن منابع) تاثیر مثبت و معناداری بر ایجاد و ارتقای عملکرد کسب وکارهای کوچک ومتوسط ورزشی دارند.
- Abstract
- The concept of Entrepreneurial Marketing, the creative merging of two disciplines, marketing and entrepreneurship, is used as the interface between marketing and entrepreneurship. The current study aims to examine the effect of entrepreneurial marketing on the enhancing performance of small and medium enterprises (SEMs). Top producers and distributors of sport products in Tehran were taken as sample population from whom 103 were randomly selected as the sample. This survey applied both qualitative and quantitative methods. The data was gathered via a reresearcher-made questionnaire. Validity and reliability of the questionnaire were found to be .68 and .85, respectively. The results from descriptive and inferential statistics such as Pearson correlation coefficient, Durbin-Watson test, and linear regression indicates that all dimensions of entrepreneurial marketing except resource leveraging have significant and positive effect on the enhancing performance of small and medium enterprises