عنوان پایاننامه
تجزیه و تحلیل عوامل داخلی و خارجی موثر بر سودآوری بانک کشاورزی (مطالعه موردی : بانک کشاورزی استان فارس )
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی-مدیریت مالی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78710;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78710;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002599;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002599
- تاریخ دفاع
- ۱۳ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- ابراهیم رئیسی
- استاد راهنما
- محمد ندیری
- چکیده
- امروزه صنعت بانکداری به عنوان مجری سیاست های پولی دولت ها نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی جوامع ایفا می نمایند به طوریکه نمی توان اقتصادی را بدون حاکمیت نظام بانکی متصور بود و به همین خاطر همیشه مسائل و موضوعات مرتبط با این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است. یکی از مهترین مسائلی که بانک ها و سپرده گذاران به عنوان تامین کننده منابع بانکی همیشه به دنبال آن بوده اند، سودآوری می باشد. حداکثر نمودن سود و بازده و جلب رضایت مشتریان از مهمترین اهداف بانک ها به شمار می رود. عوامل مختلف داخلی(سپرده، وام، ریسک، هزینه ها و...) و خارجی(نرخ ارز، تورم، تولید ناخالص داخلی و....) می تواند سودآوری بانک ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. از سوی دیگر بانک کشاورزی با توجه به اهمیت کشاورزی در منطقه جغرافیایی ایران و به ویژه استان فارس از اهمیت بالایی برخوردار است و توانسته پوشش حداکثری خود در اکثر مناطق روستایی و شهری پیاده سازی نماید. لذا هدف تحقیق حاضر تجزیه وتحلیل عوامل داخلی و خارجی موثر بر سودآوری شعب بانک کشاورزی استان فارس می باشد. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق ده(شش فرضیه عوامل داخلی و چهار فرضیه عوامل کلان) فرضیه تدوین گردیده است. سپس جهت آزمون این فرضیه ها نمونه ای از بین شعب بانک کشاورزی استان طی سال های 1386 تا 1392 انتخاب شده است. برای آزمون فرضیه ها از رگرسیون چند متغیره به روش داده های ترکیبی استفاده گردیده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها بیانگر این موضوع می باشد که از بین عوامل داخلی، سپرده های قرض الحسنه جاری، مدیریت هزینه ها و مدیریت سرمایه تاثیر معنی داری بر روی سود آوری بانک ها دارند و سایر عوامل(سپرده های قرض الحسنه پس انداز ،وام ها و تسهیلات پرداختی و مدیریت ریسک اعتباری) ارتباط معنی داری با سودآوری بانک ندارند. همچنین نتایج نشان می دهد که رابطه معنی داری بین نرخ تورم، نرخ ارز، تولید ناخالص داخلی و نرخ بهره با سودآوری بانک کشاورزی وجود دارد.
- Abstract
- Impulse buying behavior is an important phenomenon in the field of business in sales and marketing . Impulse buying can as instantaneous propensity intensive and rather constant for buying product is defined that consumer does not need it and also already have not a plan for that. Recent study sought to determine factors that affecting on the behavior of impulse buying buyer of apparel fashion. Research method study from the perspective result is applying and from the perspective objection is descriptive and to the survey method was conducted population buyer is in the fashion apparel passages shiraz that by samp ling using the formula Cochrane as sample size number157people was determined. in order to collect field data from questionnaires and for the analysis of structural equation modeling was used. The finding result showed that product partner ship have signi ficant and positive impact both on the propensity consume enjoyable and new product knowledge. Also social norms affecting on the new product knowledge. Furthermore store in viroment and positive emotion have a positive and direct and significant on the b ehavior of impulse buying. However no significant was not found between oral advertising on the new product knowledge and also propensity consume enjoyable on the behavior of impulse buying. Key word: impulse buying, product , partnership , new product knowledge, propensity consume enjoyable , behavior of impulse buying