عنوان پایان‌نامه

الزامات حقوقی سالم سازی دستگاه های اداری در پرتو ساست های کلی نظام اداری



    دانشجو در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "الزامات حقوقی سالم سازی دستگاه های اداری در پرتو ساست های کلی نظام اداری" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    حقوق عمومی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP4152;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76325;کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP4152;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76325
    تاریخ دفاع
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    استاد راهنما
    بیژن عباسی

    در دنیای امروز فساد اداری در اکثر کشورها وجود دارد و این موفقیت کشورها در امر مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری است که با یکدیگر متفاوت است. متأسفانه رتبه? بالای برخی کشورها از نظر فساد اداری، خود ضرورت تلاش همه جانبه به ویژه در حوزه? حقوق اداری در جهت مقابله با فساد و سلامت اداری را آشکار می سازد. از جمله? این تلاش ها استفاده از اسناد حقوقی کشور جهت استخراج راهکارهای مطلوب و مرتبط با سلامت اداری است. یکی از این سندهای حقوقی ارزش مند، سیاست‌های کلی نظام اداری است که در سال ???? توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردید که هریک از بندهای ?? گانه این سیاست‌ها بدون شک، به طور مستقیم و غیر مستقیم در سالم سازی اداری راهگشایند. محتوای این سیاست‌های به گونه ای بوده است که در حوزه‌های مختلف نظام اداری می‌توانند اجرایی گردند و مسلماً یکی از حوزه‌های بسیار مهم در کشور ما، حوزه سلامت اداری و مقابله با فساد می‌باشد. به نظر می‌رسد این سیاست‌ها بتوانند از طریق توانمندسازی نیروی انسانی، اصلاح ساختارها و فرایندهای اداری و اصلاح نظام های استخدامی، خدمت رسانی و حقوق و مزایا نقش مؤثری در این مقوله ایفا نمایند که متأسفانه تا به امروز، مغفول مانده است. هرچند تاکنون راهکارهای گوناگونی در این حوزه ارائه شده است، اما آن چه دارای اهمیت است، ضرورت سالم سازی دستگاه‌های اداری از طریق این سیاست‌ها به عنوان یک سند حقوقی بسیار جامع در حل مشکلات اداری می‌باشد که محتوای آن ها بیانگر نقش برجسته? آن ها در سالم سازی اداری است
    Abstract
    nowadays there is corruption in most countries and the success of this countries in the fight against corruption and administrative health promotion is what that differ them from each other. Unfortunately, our country high rank in terms of beaurucratic corruption showed the failure of Iran administrative system in achieving the administrative health. This issue reveals required effort, especially in the field of administrative law in order to fight against corruption and achieve administrative health. One of this effort is the use of legal documents to extract desired solutions related to administrative health. One of these valuable legal documents is (General Bureaucratic policies) that in 1389 communiqued by Supreme Leadership that each of the 26 Paragraphs of this policies, without doubt, directly and indirectly is helpful for administrative health. The content of these policies has a structure that it can work in different areas of administrative system, And surely one of the most important areas in our Country is administrative health and fighting against corruption. It seems that these policies can play an effective key role in this area through the empowerment of human resources, Structural reforms and reforming administrative procedures, reforming employment systems,public services and salaries. Unfortunately, until today, this role is neglected. However, until now,different solutions at this area have been Presented. But the thing that is important is the necessity of administrative incorruption through these policies as a very comprehensive legal document in solving bureaucratic problems. The content of this document shows its prominent role in achieve administrative health.