عنوان پایاننامه
بررسی ارتباط میان اقدامات منابع انسانی بر ترک خدمت در شرکتهای مولتی برند: نقش تصویر برند یونیتز(مطالعه موردی: شرکت گلرنگ)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75346;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75346
- تاریخ دفاع
- ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
- دانشجو
- زهرا صالحی ساداتی
- استاد راهنما
- آرین قلی پور
- چکیده
- امروزه همراه با تغییرات اقتصادی و افزایش تاکید بر اهمیت سرمایه های انسانی به عنوان مهمترین مزیت رقابتی سازمانها، رقابت بر سر نیروی کار به طور فزاینده ای در حال افزایش می-باشد. و به همین دلیل، تاکید فراوانی بر حفظ نیروی کار در سازمانها شده است. نظر به اهمیت اقدامات مدیریت منابع انسانی و برند کارفرما در تضمین حفظ کارکنان، این پژوهش با رویکردی کیفی و با الهام از نظریه برندسازی درونی سازمان به بررسی ارتباط میان اقدامات مدیریت منابع انسانی و ترک خدمت داخلی و خارجی سازمانی در شرکتهای مولتی برند، با تاکید بر نقش تصویر برند کارفرما، میپردازد. دادههای مورد نیاز با استفاده از ابزار مصاحبه و در شرکت مولتی برند گلرنگ، به روش نمونه گیری نظری جمع آوری شده است. که بر مبنای آن، 21 مصاحبه با مدیران و کارمندان برندیونیتهای مختلف گروه صنعتی گلرنگ صورت پذیرفته است. نتایج این پژوهش نشان میدهد که نه تنها اقدامات مدیریت منابع انسانی بلکه تصویر برند کارفرما نیز بر تقویت یا تضعیف نرخ ترک خدمت سازمانی موثر است. از نتایج مهم دیگر این پژوهش باید بیان کرد که تصویر برند کارفرما، خود از اقدامات مدیریت منابع انسانی تاثیرپذیر است. چرا که کارکنان، علاقه مند به ورود به برندهای قویتر میباشند. و آنان برندهای قویتر و بهتر را برندهایی میدانند که اقدامات منابع انسانی بهتری را در اختیار کارمندانشان قرار میدهند. طبق نتایج حاصل از پژوهش، به برندیونیتهای ضعیفتر میتوان پیشنهاد داد که جذابیت کمتر خود در جذب و حفظ کارکنان را با بهبود اقدامات مدیریت منابع انسانی جبران کنند. و از طرفی دیگر، شرکتهای مادر مولتی برند نیز، سیستم یکپارچه اقدامات منابع انسانی تدوین و اجرا نمایند تا بدین وسیله تمایزات بین برندیونیتها و تصاویر برندیونیتها در ذهن کارکنان، را کاهش دهند.
- Abstract
- Today, along with economic change and increasing emphasis on the importance of human resources as the most important competitive advantage for organizations, competition for labor-is increasingly on the rise. For this reason, much emphasis has been on maintaining the workforce in organizations. with emphasis on the role of the employer brand image, human resource practices. Required data using interviews and in multi-brand company safflower, theoretical sampling method has been collected. That on the basis of 21 interviews with managers and employees of various industrial group safflower brand unites been done. The results show that not only human resources management practices but also on strengthening the employer brand image or undermine the effective rate of corporate turnover. Another important result of this study should be noted that the employer brand image, has withdrawn its human resources management practices. Why employees, strong brands interested in entering into an important loss. Better brands and the brands they know the better human resource management practices are better deals available to employees. The results of the study can be offered to compensate less attractive in recruiting and retaining staff with improving human resources management actions to compensate. And on the other hand, the mother multi-brand companies also design and implement integrated human resource practices so that reduce the distinctions between Brand unites and Brand unites images in the minds of employees.