عنوان پایان‌نامه

اولویت بندی موانع حمایت موثر حامیان از باشگاهها ی لیگ برتر فوتسال استان قزوین



    دانشجو در تاریخ ۰۳ مهر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "اولویت بندی موانع حمایت موثر حامیان از باشگاهها ی لیگ برتر فوتسال استان قزوین" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1318;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76679;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1318;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76679
    تاریخ دفاع
    ۰۳ مهر ۱۳۹۵
    استاد راهنما
    افسر جعفری حجین

    تحقیق حاضر به بررسی موانع حمایت موثر حامیان از باشگاه های لیگ برتر فوتسال استان قزوین می پردازد . روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است ، ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ای است که قبلا توسط فدایی نژاد در سال 1391 استفاده شده است و برای اطمینان بیشتر روایی و پایایی آن مورد آزمون قرار گرفت بنابراین روایی این پرسشنامه توسط اساتید فن و صاحب نظران در مورد موضوع تحقیق تأیید شده است و از اعتبار لازم برخوردار می باشد و پایایی پرسشنامه نیز توسط آلفای کرونباخ برای هرمولفه تعیین شد که به ترتیب موانع اقتصادی85% ، موانع اجتماعی 76 % ، موانع قانونی 73 % ، موانع مدیریتی 73% و موانع فرهنگی 70 % گزارش شد . جامعه این تحقیق شامل شرکت های صنعتی استان قزوین و نمونه تحقیق 300 شرکت از شرکت های صنعتی استان بود و در نهایت 300 پرسشنامه توزیع گردید که 263پرسشنامه جمع آوری شد . نتایج حاصل از این تحقیق 24 گویه را در 5 بخش موانع اقتصادی ،فرهنگی ، قانونی ، اجتماعی و مدیریتی الویت بندی کرد که به ترتیب موانع فرهنگی به عنوان الویت اول و موانع اجتماعی ، موانع اقتصادی ، موانع مدیریتی و در نهایت موانع قانونی در الویت های بعدی قرار گرفتند . که مهم ترین الویت ها در بخش فرهنگی "ضعف در توسعه آگاهی عمومی نسبت به ورزش فوتسال" ، در بخش موانع اجتماعی "استفاده ضعیف شرکت های حامی از تیم های مشهور برای معرفی کالا ها یا خدمات شرکت" ،در بخش اقتصادی" ناشناخته بودن و اعتبار پایین برند باشگاه ها در سطح استان" ، در بخش موانع مدیریتی" فقدان ثبات در مدیریت شرکت های حامی" و در بخش موانع قانونی" درصد ناچیز معافیت مالیاتی در صورت حمایت" عنوان شد.
    Abstract
    This research considerate effective protection barriers sponsors of Premier futsall League clubs of Qazvin Province. Methodology of this research is descriptive and traveling kind, instruments of collecting the data is questionnaire that alredy used by Fadaei nejad in 1391 and it has tested for more confidence of stability of that. So stability of this questionnaire has accepted by masters of this subject and therefore it has necessary popularity and also the stability of questionnaire detected for every section by cronbach Alfa that reported respectively economic barriers 85% social barriers76% , legal barriers 73% , management barriers 73%, and cultural barriers 70% . Population of this research include of industrial companies of Qazvin province and sample research was about 300 companies from province industrial company and finally 300 questionnaire distributed that from this amount, 263 questionnaire collected. Consequences of this research identified 24 subject in 5 section of economic, cultural, legal, social and management barriers that respectively they had put as the first, social barriers, economic barriers, management barriers and finally legal barriers was in the next priorities. That is stated most important priorities in cultural section is the weak of developing of popular knowledge about Futsall, in social barriers section unknowing clubs and their low credit brand in this province, in management barriers section the lack of stability in management of sponsors company and in legal barriers section less percent of duty-free in protection.