عنوان پایان‌نامه

تدوین استراتژی های بازاریابی گروه شرکتهای ساختمانی ایرانیان اطلس



    دانشجو در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تدوین استراتژی های بازاریابی گروه شرکتهای ساختمانی ایرانیان اطلس" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76198;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76198
    تاریخ دفاع
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    دانشجو
    مهدی اشکانی
    استاد راهنما
    محمدرحیم اسفیدانی

    در ادبیات نوین مدیریت هر یک از وظایف مدیران مانند برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و ... جلوه ای از نوعی تصمیم گیری هستند. استراتژی تبلیغاتی از استراتژی کلان سازمانی و یا استراتژی بازاریابی نشات می گیرد. و در واقع یک استراتژی تبلیغاتی یکپارچه، استراتژی سازمانی را حمایت و پشتیبانی می نماید. تدوین استراتژی تبلیغاتی همپوشانی زیادی با استراتژی بازاریابی یک شرکت دارد. در این میان تصمیم گیری راجع به انتخاب عناصر آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع، ترفیع، اشخاص، شواهد فیزیکی و فرآیند) و تعیین اولویت نسبی هر کدام که شالوده اساسی سیستم بازاریابی را تشکیل می دهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که علاوه بر ارضای نیازهای بازار هدف باید با اهداف سازمانی و بازاریابی موسسه نیز منطبق باشد. این تحقیق انتخاب آمیخته بازاریابی با رویکرد استراتژیک در نظر می گیرد که بدنبال ارزیابی همزمان شرایط فعلی و احتمالی آینده محیط داخلی و خارجی می باشد، مطالعه در شرکت ساختمانی ایرانیان اطلس انجام گرفته و با توجه به ساختار مسأله از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شد. با توجه به اهمیت موضوع، در مرحله اول به شناسایی اجزای تشکیل دهنده عناصر آمیخته بازاریابی در صنعت ساختمانی با توجه به اهداف و برنامه های شرکت ساختمانی ایرانیان اطلس در حوزه انواع خدمات ساختمانی با استفاده از مبانی نظری و نظرات کارشناسان و خبرگان پرداخته شد. در مرحله بعد به شناسایی مهمترین اجزای نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید در حوزه انواع خدمات ساختمانی به کمک پرسشنامه با طیف لیکرت پرداخته شد. در مرحله بعد با استفاده از پرسشنامه مقایسات زوجی و تحلیل آن به کمک نرم افزارهایExpert Choice وزن نهایی هر یک از اجزا و عناصر آمیخته بازاریابی شناسایی گردیده، و در نهایت یک مدل انتخاب آمیخته بازاریابی در حوزه انواع خدمات ساختمانی و همچنین استراتژی های بازاریابی شرکت ساختمانی ایرانیان اطلس پیشنهاد شد.
    Abstract
    In the new literature, any duty of planning, organizing and control for management represents a kind of decision making. For a marketing system, the main concern is on the decisions regarding the marketing mix (product, price, place and promotion) and determining their priorities. This article investigates the selection of the marketing mix with strategic approach by evaluating the opportunities and the threats of the internal and external situations in Iranian Atlas Construction Company. First, the effective factors on the marketing decisions are recognized by according to the objectives and plans of the Construction Company and theoretical principles and ideas of experts and comparing the sale agent views which are extracted from the questionares. Then, the priorities of the factors are determined using the analytical hierarchy process and finally, a model for marketing mix selection in the tile industry is proposed. In the next step identified the important component of strengths, weaknesses, opportunities and threats in the field of construction Services. Spss is used for statistical analysis and Expert Choice is used to extract first, the most important effective factors, and second, to find the priorities of the factors and finally, a marketing mix model in the field of construction services and marketing strategies of Iranians Atlas construction company was proposed.