عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر ابزارهای بازاریابی سبز بر رفتار مصرف کننده در ظروف یکبار مصرف
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی - بازاریابی بین المللی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78256;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78256
- تاریخ دفاع
- ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- علیرضا منافی کیوج
- استاد راهنما
- محمدرحیم اسفیدانی
- چکیده
- در مراحل اولیه، ادبیات نظری و مطالعات و تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به نتایج بدست آمده می توان عنوان نمود که تأثیر تبلیغ محیط زیستی بر آگاهی گروه مصرف کنندگان موسوم به سبز های متعصب(0.594 (R= بیشتر از گروه موسوم به جوانه های سبز(0.548 R=) است. تأثیر تبلیغ محیط زیستی بر نگرش گروه مصرف کنندگان موسوم به سبز های متعصب(R=0.672) کمتر از گروه موسوم به جوانه های سبز( 0.744 R=) است. تأثیر تبلیغ محیط زیستی بر قصد خرید گروه مصرف کنندگان موسوم به سبز های متعصب(R=0.668) بیشتر از گروه موسوم به جوانه های سبز(R=0.658) است. تأثیر برچسب محیط زیستی بر آگاهی گروه مصرف کنندگان موسوم به سبز های متعصب(R=0.247) بیشتر از تأثیر آن بر گروه موسوم به جوانه های سبز (R=0.010)است. تأثیر برچسب محیط زیستی بر نگرش گروه مصرف کنندگان موسوم به سبز های متعصب(R=0.244) بیشتر از تأثیر آن بر گروه موسوم به جوانه های سبز (R=0.144)است. تأثیر برچسب محیط زیستی بر قصد خرید گروه مصرف کنندگان موسوم به سبز های متعصب(R=0.268) بیشتر از تأثیر آن بر گروه موسوم به جوانه های سبز (R=0.189)است. تأثیر تبلیغ محیط زیستی بر آگاهی گروه مصرف کنندگان موسوم به سبز های متعصب(R=0.068) کمتر از گروه موسوم به جوانه های سبز(R=0.148) است. تأثیر برند محیط زیستی بر نگرش گروه مصرف کنندگان موسوم به سبز های متعصب(R=0.108) کمتراز گروه موسوم به جوانه های سبز(R=0.299) است. تأثیر برند محیط زیستی بر قصد خرید گروه مصرف کنندگان موسوم به سبز های متعصب(R=0.594) بیشتر از گروه موسوم به جوانه های سبز(R=0.548) است. همچنین ضریب تعیین بیانگر این است که 0.292 درصد از تغییرات متغیر وابسته مؤلفه رفتار مصرف کننده توسط متغیر مستقل ابزارهای بازاریابی سبز پوشش داده میشود. کلمات کلیدی : بازاریابی سبز ، برچسب محیط زیستی، جوانه های سبز، سبز های متعصب، رفتار مصرف کننده
- Abstract
- In the early stages, literature and studies carried out in relation to the subject studied. According to our results, it can be noted that the environmental impact of advertising on consumer awareness so-called green fanatical group (0.594 (R = More of the so-called green shoots (0.548 R =) is. Impact advertising environmentally-called green consumers fanatical attitude (R = 0.672) less than the so-called green shoots (0.744 R =) is. environmental impact of advertising on consumer purchase intent so-called green fanatical groups (R = 0.668) greater than the so-called green shoots (R = 0.658) is. the impact of environmental label called green fanatical groups of consumers (R = 0.247) greater than its impact on the so-called germ green (R = 0.010) is. the effect of environmental labels on so-called green consumers fanatical attitude (R = 0.244) greater than its impact on the so-called green shoots (R = 0.144) is. the effect of environmental labels the so-called green consumers want to buy fanatical (R = 0.268) greater than its impact on the so-called green shoots (R = 0.189) is. environmental impact of advertising on consumer awareness so-called green fanatical groups (R = 0.068) less than the so-called green shoots (R = 0.148) is. The impact of environmental brand called green consumers fanatical attitude (R = 0.108) lower than the so-called green shoots (R = 0.299) is. Brand environmental impact on consumers intend to buy so-called green fanatic (R = 0.594) greater than the so-called green shoots (R = 0.548) is. The coefficient of determination indicates that 0.292 percent of the dependent variable changes in consumer behavior component of green marketing tools covered by the independent variable. Keywords: green marketing, environmental labels, green sprouts, green fanatical, consumer behavior