عنوان پایان‌نامه

بررسی الگوهای بین المللی شدن شرکت های کوچک و متوسط مستقر دراستان تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی الگوهای بین المللی شدن شرکت های کوچک و متوسط مستقر دراستان تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76004
    تاریخ دفاع
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    دانشجو
    فرزاد زندی
    استاد راهنما
    هاشم آقازاده

    رشد سریع بین‌المللی شدن بازارها، صنایع و شرکت‌ها به وسیله‌ی تعداد زیاد پژوهش‌های مفهومی و کاربردی در حوزه‌ی بازاریابی بین‌الملل و کارآفرینی بین‌الملل بازتاب داده شده است. اما با وجود همه این چارچوب‌های نظری، بین‌المللی شدن هنوز هم با یک چالش جدی به طور خاص در مورد شرکت‌های کوچک و متوسط مواجه است و چارچوبی جامع تا به حال برای طبقه‌بندی الگوهای بین‌المللی‌شدن این شرکت‌ها در کشورهای درحال توسعه ارائه نشده است. پژوهش حاضر با اتکا به پژوهش‌های قبلی و با استفاده از تکنیک‌های آماری کمی خوشه‌بندی و همچنین ارائه الگوریتمی بدیع، در زمینه بدست آوردن رویکردی چندمتغیره و یکپارچه در مورد الگوهای بین‌المللی شدن شرکت‌های کوچک و متوسط واقع در شهرک‌های صنعتی شهر تهران تلاش می‌کند. نتایج نشان دهنده وجود شش الگوی متمایز در میان 31 شرکت مورد بررسی هستند. اغلب شرکت‌ها در زمان طولانی و کندتر، با روش‌های ورود غیرمستقیم به کشورهای نزدیک خود وارد می‌شوند.
    Abstract
    The rapid international development of markets, industries and firms has been reflected by the growing number of conceptual and empirical studies on international marketing and international entrepreneurship, among other areas. Although many theoretical frameworks exist, internationalization still poses a critical challenge, particularly by SMEs and also no comprehensive framework has yet emerged. We aim to contribute by providing an integrative perspective and multivariate empirical approach to SME’s internationalization patterns in Industrial Parks of Tehran city by using standard statistical analysis.