عنوان پایان‌نامه

ویژگی های مدرسان تاثیرگذار زبان انگلیسی از دیدگاه مدرسان ایرانی



    دانشجو در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ویژگی های مدرسان تاثیرگذار زبان انگلیسی از دیدگاه مدرسان ایرانی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75572;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1076;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75572;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1076
    تاریخ دفاع
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    دانشجو
    مهسا پرموز
    استاد راهنما
    سیدمحمد علوی

    مطالعه حاضر تلاش برای بررسی ویژگی¬های مدرسان تاثیر گذار از دیدگاه مدرسان زبان انگلیسی ایرانی می¬باشد. بدین منظور پرسشنامه¬ای بر مبنای سه ویژگی مهم مدرسان تاثیرگذار (توانایی زبانی، مهارت¬های اجتماعی، و مهارت¬های آموزشی) ارایه شده توسط پارک و لی (2006) و با استفاده از منابع مختلف اماده شد و در میان 96 آموزگار زبان انگلیسی با سابقه تدریس متفاوت در محیط های آموزشی متفاوت پخش شد. نتایج حاصل نشان داد که از نظر مدرسان، «آشنایی خوب با فرهنگ انگلیسی»، «بهره بردن از دانش گرامری بالا»، «به یاد داشتن نکاتی چون نام دانش¬آموزان»، «منظم بودن»، «آگاهی کامل از مسایل زبانی روانشناسی¬ای که یادگیری را تسهیل می¬کند»، و «متخصص بودن در آموزش به سطح خاصی از زبان¬آموزان» جزء مهم ترین موارد ویژگی¬های آموزگار تاثیرگذار می¬باشند. همچنین نتایج نشان داد که دیدگاه آموزگارانی که دارای سابقه تدریس متفاوتی هستند در مورد ویژگی¬های یک آموزگار موثر با هم تفاوت معناداری ندارد. این در حالی است که آموزگارانی که در محیط های مختلف تدریس می¬کنند دارای دیدگاههای متفاوتی در این زمینه هستند. نتایج این تحقیق می¬تواند برای تمام افرادی که در زمینه آموزش و یادگیری زبان و تربیت معلم زبان فعال هستند مفید باشد.
    Abstract
    Abstract The present study aimed to investigate the Iranian teachers' perceptions about the characteristics of effective language teachers. To achieve this, a questionnaire was adapted from different sources to examine the three aspects of an effective teacher, i.e., language proficiency, social skills, and teaching skills. The questionnaire was administrated to 96 Iranian English teachers with different experiences in different contexts, the results indicated that they see ?recognizing English culture well? and ?having high mastery in grammar", well remembers the students‘ details such as their names?, ?being punctual?, ?being able to facilitate the learning process?, ?being expert in teaching to a specific level of learners? are the most important factors of effective teachers. The results also indicated that the experience of teachers does not make any statistically significant difference in their perceptions of effective teachers while the contexts in which they teach do make statistically significant difference. The results of the study are expected to have implications for those who are involved in the process of teaching English as foreign language and teacher education. Key terms: effective teacher, teachers‘ characteristics