بررسی مساله خودکشی دانش آموزان ژاپنی از دیدگاه جامعه شناختی
- رشته تحصیلی
- مطالعات جهان- مطالعات ژاپن
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده مطالعات جهان شماره ثبت: JPN7 416 1395;کتابخانه دانشکده مطالعات جهان شماره ثبت: JPN7 416 1395
- تاریخ دفاع
- ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- الهام جعفری
- استاد راهنما
- حشمت السادات معینی فر
- چکیده
- در پایان نامه ی حاضر در پنج فصل، موضوع خودکشی دانش آموزان ژاپنی مورد بررسی قرار گرفته است. فصل اول شامل کلیات پژوهش و مقدمه می باشد. در قسمت مقدمه، در رابطه با نرخ خودکشی بین المللی و مقایسه ی نرخ خودکشی در کشور ژاپن و دیگر کشورهای جهان که نرخ بالای خودکشی را دارند، آمار های رسمی و توضیحاتی ارائه شده است. فصل دوم بحث تئوریک است که به دلیل اینکه پژوهش از منظر جامعه شناختی صورت گرفته است، از تئوری جامعه شناس معروف فرانسوی امیل دورکیم استفاده شده است. در فصل سوم به موضوع خودکشی در ژاپن و عوامل فرهنگی که وجه تمایز خودکشی ژاپنی ها می باشد، اشاره شده است. در فصل چهارم اذیت و آزار در مدارس ژاپن که یکی از علل عمده ی خودکشی در بین کودکان و نوجوانان ژاپنی محسوب می شود، پرداخته شده است. همچنین در این قسمت آمار هایی که از طریق سازمان های رسمی ژاپن اعلام می شود، تحلیل و بررسی شده است. فصل پنجم شامل ارائه ی نتایج حاصله از پژوهش و مسئله ی آتی پژوهشگر می باشد.
- Abstract
- ?????????????????????????????????? ??????????????????????????????????? ??????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ??????????????(??)???????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????? ??????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????? ??????????????????????????????????? ??????????????