عنوان پایان‌نامه

آهنگسازی و اجرا در آواز دشتی و بررسیبافت چند صدایی در آثار حسین علیزاده



    دانشجو در تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "آهنگسازی و اجرا در آواز دشتی و بررسیبافت چند صدایی در آثار حسین علیزاده" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11507;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77286;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11507;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77286
    تاریخ دفاع
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    در بخش اول این تحقیق، به اختصار آنالیز مدال قطعه تبیین و ارتباط هر بخش با مد‏های موسیقی ایرانی مشخص شده است. در بخش دوم و اصلی این پژوهش نیز به ساختار چندصدایی در قطعه‏ی سماع پرداخته شده است. از این رو قسمت‏های مختلف آوازی و سازی مورد بررسی قرار گرفته‏اند. این پژوهش تلاشی است در جهت شناسایی تمامی قسمت‏هایی از یک قطعه که دارای بافت چند‏صدایی هستند و سعی شده تا این قسمت‏ها به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار بگیرند. برای اینکه نتیجه‏گیریِ به دست آمده به مقصود نهایی خود آهنگساز یعنی «هارمونی مبتنی برنقش نت‏ها در ساختار مدال و فواصل موسیقی ایرانی» (هاشمی، 1394: 10) نزدیکتر باشد، سعی شده تا در این جستار از مفاهیم و تئوری موسیقی غربی تا حد امکان پرهیز شود.
    Abstract
    In the first section of this study there is a modal analysis in the form of summaries, and relations of every part of the piece and Persian music modes are specified. In the second section, the polyphonic texture of Sama piece is reviewed, In a way that different sections of vocal and instrumental parts are studied and every part of the piece with polyphonic structure is reviewed in detail. For the results of the study to be closer to the composer’s objective “Harmony based on function of tones in the modal structure and intervals of Persian music”(Hashemi, 1394:10) , it was tried to avoid concepts and theories of western music as much as possible. Keywords: Modal, Persian music, Polyphony, Harmony